Logotyp serwisu Mielec

Logotyp serwisu Mielec

Urząd Miejski w Mielcu

Logotyp serwisu Mielec

Logotyp serwisu Mielec

MIELECKA RADA SENIORÓW III KADENCJI NA LATA 2024-2029

Nabór kandydatów do Mieleckiej Rady Seniorów

 

Prezydent Miasta Mielca ogłasza nabór kandydatów na członków Mieleckiej Rady Seniorów trzeciej kadencji.

Mielecka Rada Seniorów w składzie 15-osobowym powoływana jest na okres kadencji Rady Miejskiej w Mielcu. Głównym celem powołania Rady jest służenie seniorom poprzez reprezentowanie ich interesów wobec organów Gminy oraz tworzenie warunków do pobudzania aktywności obywatelskiej osób starszych w społeczności lokalnej.

Członkami Mieleckiej Rady Seniorów mogą zostać:

– przedstawiciele podmiotów działających na rzecz osób starszych np. klubów seniora, Uniwersytetu Trzeciego Wieku, przy czym każdy podmiot działający na rzecz seniorów może zgłosić jednego kandydata do Rady spośród swoich członków, lub innych mieszkańców miasta Mielca.

Wymagane dokumenty: 

  1. Formularz zgłoszeniowy kandydata do Mieleckiej Rady Seniorów – przedstawiciel podmiotu działającego na rzesz osób starszych
  2. Oświadczenie kandydata do Mieleckiej Rady Seniorów,
  3. Podpisana przez kandydata do Mieleckiej Rady Seniorów klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych w Urzędzie Miejskim w Mielcu,
  4. Dokument potwierdzający dokonanie wyboru kandydata do Rady,
  5. Statut lub inny dokument regulujący zasady funkcjonowania podmiotu zgłaszającego kandydata

– osoby, które ukończyły 60 lat zamieszkałe na terenie miasta Mielca, które otrzymały poparcie co najmniej 15 osób pełnoletnich posiadających miejsce zamieszkania na terenie Gminy Miejskiej Mielec.

Wymagane dokumenty:

  1. Formularz zgłoszeniowy kandydata do Mieleckiej Rady Seniorów – osoba starsza z poparciem 15 pełnoletnich mieszkańców miasta Mielca,
  2. Oświadczenie kandydata do Mieleckiej Rady Seniorów,
  3. Podpisana przez kandydata do Mieleckiej Rady Seniorów klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych w Urzędzie Miejskim w Mielcu.

 

Wypełnione formularze zgłoszeniowe wraz z załącznikami należy złożyć w Biurze Obsługi Mieszkańca w Urzędzie Miejskim w Mielcu przy ul. Żeromskiego 26 w terminie od dnia 11 marca 20204 r. do 5 kwietnia 2024 r. Zgłoszenia złożone po tym terminie nie podlegają rozpatrzeniu.

Formularze zgłoszeniowe oraz załączniki dostępne są poniżej jak również w Wydziale Spraw Społecznych i Zdrowia Urzędu Miejskiego w Mielcu oraz na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Mielcu, w zakładce Mielecka Rada Seniorów.

Zarządzenie nr 2224/2024 Prezydenta Miasta Mielca z dnia 8 marca 2024 r. w sprawie  ogłoszenia naboru kandydatów do Mieleckiej Rady Seniorów, ustalenia terminu ich zgłaszania oraz określenia wzorów formularzy zgłoszeniowych 

Formularz zgłoszeniowy kandydata do Mieleckiej Rady Seniorów – przedstawiciel podmiotu działającego na rzesz osób starszych 

Formularz zgłoszeniowy kandydata do Mieleckiej Rady Seniorów – osoba starsza z poparciem 15 pełnoletnich mieszkańców miasta Mielca 

Oświadczenie kandydata do Mieleckiej Rady Seniorów 

Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych w Urzędzie Miejskim w Mielcu 

 

W dniu 4 lipca 2024 r. w Urzędzie Miejskim w Mielcu odbyło się pierwsze posiedzenie Mieleckiej Rady Seniorów III kadencji na lata 2024-2029, które zgodnie ze statutem do czasu wyboru Przewodniczącego Rady prowadził Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej w Mielcu – Pan Sławomir Wesołowski. W posiedzeniu udział wzięli również: Prezydent Miasta Mielca – Radosław Swół, Drugi Zastępca Prezydenta Miasta Mielca – Tomasz Leyko, Przewodniczący Komisji Ochrony Środowiska, Zdrowia i Spraw Społecznych Rady Miejskiej w Mielcu – Bogusław Kołacz oraz Naczelnik Wydziału Spraw Społecznych i Zdrowia Urzędu Miejskiego w Mielcu – Agata Ćwięka.

15-osobowa Mielecka Rada Seniorów jest ciałem o charakterze inicjatywnym, doradczym i konsultacyjnym wobec organów Gminy Miejskiej Mielec. Została powołana do życia w 2015 r., w celu zapewnienia mieleckim seniorom pełniejszego wpływu na sprawy dotyczące lokalnej społeczności, w tym na sprawy dotyczące osób starszych, jak również w ramach tworzenia warunków do pobudzania aktywności obywatelskiej osób starszych.

Podczas posiedzenia członkowie Mieleckiej Rady Seniorów złożyli uroczyste ślubowanie, a każdy z nich otrzymał list gratulacyjny, przypinkę z herbem miasta Mielca oraz statut Mieleckiej Rady Seniorów. Dokonano wyboru Przewodniczącego, Wiceprzewodniczącego i Sekretarza MRS.

Skład Mieleckiej Rady Seniorów III kadencji na lata 2024-2029 przedstawia się następująco:

1. Pani Stanisława Rzeźnik – Przewodnicząca,

2. Pani Maria Karaś – Wiceprzewodnicząca,

3. Pani Maria Działowska – Sekretarz,

4. Pan Jan Bury,

5. Pani Grażyna Drabik,

6. Pan Andrzej Kamiński,

7. Pani Maria Kolisz,

8. Pani Urszula Kulig,

9. Pani Maria Madej,

10. Pan Jan Madejczyk,

11. Pan Janusz Pacholec,

12. Pani Elżbieta Soja,

13. Pani Irena Szastak,

14. Pani Maria Świątek,

15. Pani Janina Tomczyk.

„…Nasz samorząd wiele zawdzięcza seniorom. Będziemy w dalszym ciągu wspólnie podejmować działania sprzyjające aktywności i integracji środowisk senioralnych… Wszystkim członkom Mieleckiej Rady Seniorów gratuluję i życzę wielu ciekawych inicjatyw oraz satysfakcji ze społecznej pracy na rzecz mieleckich seniorów…” – powiedział Prezydent Miasta Mielca Radosław Swół.

Mielecka Rada Seniorów

Ul. Chopina 8

39-300 Mielec

 

Przewodnicząca Mieleckiej Rady Seniorów III kadencji na lata 2024–2029

Pani Stanisława Rzeźnik

E-mail: staniarz@onet.pl

Tel.: 692 049 702

 

Wiceprzewodnicząca Mieleckiej Rady Seniorów III kadencji na lata 2024-2029

Pani Maria Karaś

Tel.: 513295767

E-mail: maryla.karas@interia.pl

 

Kontakt z pracownikiem Urzędu Miejskiego w Mielcu w sprawie Mieleckiej Rady Seniorów

Urząd Miejski w Mielcu

Wydział Spraw Społecznych i Zdrowia

Ul. Żeromskiego 23 39-300 Mielec

Agata Ćwięka, e-mail: agata.cwieka@um.mielec.pl, 17 787 43 81, pokój nr 9B

Elżbieta Działo-Zięba, e-mail: elzbieta.dzialo-zieba@um.mielec.pl, tel.: 17 787 44 03, pokój nr 9E