Tytuł projektu: Rozszerzenie zaplecza wspierania biznesu o Mielecki Inkubator Przedsiębiorczości dla małych firm (MInP) oraz poprawa dostępności komunikacyjnej Mieleckiego Parku Przemysłowego jako kontynuacja projektu zrealizowanego przez Agencję Rozwoju Regionalnego MARR S.A. w ramach PO RPW.
Dane finansowe:
Zakres inwestycji:
Celem ogólnym Projektu jest poprawa warunków dla prowadzenia działalności gospodarczej, w tym działalności innowacyjnej. Cały projekt składa się z dwóch obszarów. Pierwszy to budowa hali inkubatora dla małych firm wraz z zagospodarowaniem terenu (parkingi, ciągi komunikacyjne i wjazdy, sieci uzbrojenia, oświetlenie), a drugi dotyczy utworzenia infrastruktury komunikacyjnej do obsługi komunikacyjnej terenów inwestycyjnych poprzez budowę i rozbudowę układu komunikacyjnego łączącego ul. COP-u z drogą powiatową nr 1141 R (Wojska Polskiego) w pobliżu zjazdu z obwodnicy Mielca, w północnej części Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Obiekt hali inkubatora wyposażony będzie w pełną infrastrukturę udostępnianą przedsiębiorcom. Budynek zaprojektowano w układzie modułowym przeznaczonym wstępnie do użytku przez 13 najemców. Dla każdego modułu przewidziano osobne wejście oraz bramę przemysłową. Utworzenie Inkubatora spowoduje powstanie i udostępnienie atrakcyjnej i przystępnej bazy lokalowej, niezbędnej dla podejmowania i prowadzenia innowacyjnej działalności gospodarczej głównie przez przedsiębiorców indywidualnych, natomiast wybudowanie infrastruktury drogowej otworzy niezagospodarowane dotąd tereny przeznaczone głównie dla przedsiębiorców po zakończonym procesie inkubacji w MInP, podmiotów prowadzących działalność produkcyjną w InTech, a także inwestorów planujących inwestycje w Mielcu. Wybudowanie i zmodernizowanie fragmentu drogi pozwoli wyprowadzić ruch przemysłowy z terenów inwestycyjnych w kierunku obwodnicy z pominięciem zurbanizowanej części miasta. Z uwagi na oszczędności poprzetargowe, które pojawiły się w trakcie realizacji projektu, Instytucja Zarządzająca wyraziła zgodę na rozszerzenie zakresu projektu o zadania: budowa systemu odprowadzenia wód opadowych i roztopowych z terenów przemysłowych w rejonie ulicy COP-u oraz budowa kanału technologicznego. Za finansową trwałość projektu odpowiada właściciel infrastruktury – Gmina Miejska Mielec, natomiast za eksploatację i utrzymanie inkubatora odpowiadał będzie operator wyłoniony w przetargu
Tytuł projektu: Opracowanie planu gospodarki niskoemisyjnej dla Miasta Mielca.
Dane finansowe:
Zakres inwestycji:
W ramach Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla Miasta Mielca realizuje się 5 wzajemnie powiązanych zadań:
Opracowanie Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla Miasta Mielca pozwoliło wskazać optymalne z punktu widzenia gminy rozwiązania (przynoszące najlepszy efekt najmniejszym nakładem środków) i zaplanować inwestycje w perspektywie do roku 2020 (mając na uwadze zarówno działania inwestycyjne jak i nieinwestycyjne). Przedmiotowy plan stanowi drogowskaz przejścia miasta na niskoemisyjne i efektywne energetycznie zarządzanie.
Tytuł projektu: Rozbudowa i remont stadionu sportowego MOSiR w Mielcu – dotacja podstawowa i uzupełniająca.
Dane finansowe:
Zakres inwestycji:
W ramach inwestycji wykonano następujące prace:
Tytuł projektu: Poprawa efektywności energetycznej obiektów MOSIR przy ul. Solskiego w Mielcu poprzez montaż instalacji solarnej.
Dane finansowe:
Zakres inwestycji:
Przedmiotem projektu było wykonanie instalacji wspomagającej podgrzewanie wody basenowej za pomocą kolektorów słonecznych dla zespołu basenów przy ul. Solskiego w Mielcu. Projekt zakładał instalację solarną składającą się ze 136 z płaskich kolektorów w dwóch lokalizacjach: na dachu budynku szatni – 96 kolektorów o powierzchni czynnej Fca=175,68 m2, oraz na konstrukcji nad pomieszczeniem filtrów basenu pływackiego – 40 kolektorów o powierzchni czynnej Fca=89,60 m2. Urządzenia zastosowane zostały jako układ wspomagający system grzewczy krytej pływalni oraz zapewniają podgrzewanie wody dla zespołu basenów otwartych, natomiast głównym źródłem ciepła dla potrzeb grzewczych jest węzeł cieplny przyłączony do sieci ciepłowniczej MPEC w Mielcu. Instalacja solarna wspomaga układ grzewczy podgrzewający wodę basenowa basenu krytego oraz zapewnia podgrzew wody dla zespołu basenów otwartych. W okresie całorocznym, za wyjątkiem przerwy wakacyjnej, system pracuje do podgrzania wody w basenie krytej pływalni – basen nr 1. W przerwie wakacyjnej układ kolektorów słonecznych podgrzewa wodę basenowa dla zespołu basenów otwartych (basen pływacki – basen nr 2, basen dla niepływających- basen nr 3, basen nr 4, basen nr 5). Ewentualne nadwyżki ciepła kierowane są do pojemnościowych podgrzewaczy ciepłej wody użytkowej dla potrzeb umywalni w szatniach basenów zewnętrznych.
Tytuł projektu: Rewitalizacja terenu byłego prowizorycznego osiedla baraków mieszkalnych w Mielcu, wybudowanego w latach 50. XX wieku dla jednostek paramilitarnych i młodych robotników.
Dane finansowe:
Zakres inwestycji:
Projekt swym zakresem objął:
W zakres projektu weszła przebudowa drogi miejskiej ul. Miasteczko Młodego Robotnika z niezbędną infrastrukturą techniczną oraz przebudowa sieci uzbrojenia terenu (sieci wodociągowej, kanalizacji sanitarnej, kanalizacji deszczowej, sieci cieplnej, sieci energetycznych, oświetlenia zewnętrznego) położonego w Mielcu przy ul. Miasteczko Młodego Robotnika
Przebudowa Parku Leśnego objęła teren w granicach kompleksu leśnego oraz obszar zewnętrzny połączony funkcjonalnie z parkiem skarpa zachodnia (zakończenie osi widokowej al. Niepodległości), Osiedle Chopina (chodniki i pochylnie wejściowe), główny ciąg pieszo-rowerowy wzdłuż Al. Niepodległości (poprawa nawierzchni, nowa wiata przystankowa).
W Parku przebudowano i wybudowano: ciągi pieszo – rowerowe i place utwardzone, place rekreacyjno-wypoczynkowe, schody terenowe, sztuczny potok, kładka typu “A” i “B” nad sztucznym potokiem, ścianki oporowe i zabezpieczenie skarp: kosze kamienne, ścianki żelbetowe, ściana oporowa skarpy północnej “galeria”, zabezpieczenia powierzchniowe skarp, odwodnienie powierzchniowe, liniowe, drenaż podziemny, brama wejściowa, znak informacyjny, tarasy i tor saneczkowy, labirynty, scena plenerowa, siedziska plenerowe, ślizgi, kładka dla pieszych nad torem saneczkowym, drobne formy architektoniczne: ławki, siedziska, kosze, stojaki rowerowe, wiata przystankowa, słupki ograniczające i chodnikowe, oświetlenie parkowe, zieleń: drzewa, pnącza, trawniki.
W zakres zadania modernizacji budynku handlowo – usługowego, w tym termomodernizacji weszły: wykonanie nadproży okiennych nad powiększanymi otworami okiennymi z wyburzeniem filarków międzyokiennych, wymiana pokrycia dachowego poprzez położenie nowej warstwy, wymiana stolarki okiennej oraz drzwi zewnętrznych w zakresie określonym w projekcie, docieplenie ścian zewnętrznych budynku, wykonanie opaski wokół budynku
Tytuł projektu: Przebudowa bieżni lekkoatletycznej oraz trybun ziemnych przy boisku sportowym „Gryf” w Mielcu przy ul. Warszawskiej.
Dane finansowe:
Zakres inwestycji:
Przedmiotem zadania inwestycyjnego była przebudowa istniejącej bieżni lekkoatletycznej oraz przebudowa istniejących trybun ziemnych na terenie kompleksu sportowego „Gryf„.
Bieżnia
Nowa bieżnia składa się z części okólnej 3-torowej o dystansie 400 mb oraz części prostej 5-torowej o długości 100 mb o nawierzchni poliuretanowej ułożonej na podbudowie nieprzepuszczalnej, asfaltobetonowej wraz z odwodnieniem liniowym włączonym do kanalizacji deszczowej. Szerokość toru 1,25 m, tory oddzielone liniami szer. 5 cm w kolorze białym. Bieżnia na całości posiada spadek poprzeczny o nachyleniu 1%. Całość zakończona odwodnieniem liniowym poprzez korytka odwadniające z rusztem/pokrywą z obustronnym dopływem. Pozostałe boki zakończone obrzeżem betonowym 8x30x100 umieszczonym pod warstwą poliuretanową.
Dane techniczne bieżni:
Trybuny ziemne
Wykonano trybuny ziemne wraz z drogą ewakuacyjną i barierką ochronną od strony bieżni lekkoatletycznej. Trybuna o szerokości 5,86 m, wysokości 80 cm i długości 47,50 m stanowi element otwarty o konstrukcji żelbetowej monolitycznej zlokalizowanej w miejscu istniejącej. Całość trybuny podzielono na trzy sektory o długości 12,50 mb każda. W każdym sektorze wykonano 100 szt. siedzisk (4 rzędy po 25 miejsc). W całości obiekt może pomieścić 300 miejsc siedzących i 300 osób przebywających jednocześnie. Pomiędzy poszczególnymi sektorami wykonano przejścia o szerokości 2,5 m i 2,42 m w formie schodów doprowadzających do głównego ciągu pieszego pełniącego również funkcje ewakuacji o szerokości 2,5 m. Schody o wysokości 14cm i szerokości stopnia min 35 cm zostały wykończone kostką brukową gr. 6 cm Wzajemne odległości elementów stałych (tj. siedzisk) pomiędzy poszczególnymi rzędami trybun wynoszą 67 cm.
Dodatkowo zamontowano nowe balustrady-ogrodzenia oddzielające cześć widowni od płyty boiska sportowego i bieżni.
Tytuł projektu: Rozwój infrastruktury pomocy społecznej poprzez utworzenie Klubu Integracji Społecznej oraz modernizację obiektu MOPS w Mielcu.
Dane finansowe:
Zakres inwestycji:
W ramach realizacji niniejszego projektu wykonano następujące etapy prac:
Modernizacja budynku Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej przy ulicy Łukasiewicza obejmowała prace budowlane na parterze budynku.
Adaptacja budynku przy ul. Pogodnej na potrzeby Klubu Integracji Społecznej polegała na wykończeniu wewnętrznym i zewnętrznym i zakupie niezbędnego wyposażenia. W ramach remontu obiektu wykonano prace termomodernizacyjne.
W ramach projektu dokonano zakupu schodołazu dla osób niepełnosprawnych.
Tytuł projektu: Termomodernizacja wybranych budynków użyteczności publicznej na terenie miasta Mielca.
Dane finansowe:
Zakres inwestycji: Termomodernizacja wybranych budynków użyteczności publicznej na terenie miasta Mielca
Tytuł projektu: Przebudowa ulicy Nowej (103157 R) w Mielcu.
Dane finansowe:
Zakres inwestycji:
Przebudowany odcinek drogi rozpoczyna się skrzyżowaniem z drogą wojewódzką nr 875 relacji Mielec – Leżajsk, a kończy się skrzyżowaniem z ul. Długą. Droga przebiega w terenie zabudowanym o zabudowie mieszkaniowej jednorodzinnej. Ulica stanowi odcinek łączący obszary zurbanizowane (mieszkaniowo-usługowe) z ciągami tranzytowymi – bezpośrednio z drogą wojewódzką nr 875 – ul. Wolności, a za pośrednictwem odcinka ul. Długiej i Przemysłowej z al. Kwiatkowskiego, będącą w ciągu drogi wojewódzkiej nr 984. Trasę poprowadzono po istniejącej, porządkując i regulując jej geometrię. Oś drogi poprowadzono środkiem istniejącej jezdni, za wyjątkiem odcinków, gdzie konieczna była korekta przebiegu trasy. Szerokość jezdni wynosi 5,5 m, wybudowano chodnik o łącznej długości 1980,80 mb i szerokości 1,25 m i 1,50 m. Chodnik usytuowany jest przy krawędzi jezdni. Nawierzchnię chodnika przewidziano z kostki brukowej betonowej gr. 8 cm.
Tytuł projektu: Przywrócenie historycznej funkcji centrum handlowo-rekreacyjnego miasta Mielca zabytkowemu Śródmieściu z rynkiem i bazyliką mniejszą św. Mateusza.
Dane finansowe:
Zakres inwestycji:
Projekt realizowany był w partnerstwie. Rolę Lidera projektu pełniła Gmina Miejska Mielec, zaś partnerem była Parafia Rzymsko-katolicka p.w. św. Mateusza i Ewangelisty w Mielcu.
Zakres zadań realizowanych przez Lidera – Gminę Miejską Mielec:
Zakres zadań realizowanych przez Partnera – Parafię Rzymsko-Katolicką p.w. św. Mateusza Apostoła i Ewangelisty:
Przebudowa Rynku Starego Miasta
Zagospodarowanie terenu Rynku w Mielcu w zakresie nowej posadzki, małej architektury i zieleni. Zaprojektowano nową nawierzchnię, posadzki, małą architekturę (ławki, kosze na śmieci, stojaki rowerowe, słupki chodnikowe) oraz nasadzenie nowej zieleni. Zmieniono zarówno wizerunek, jak i funkcję placu.
W centralnej części rynku zaprojektowano plac o nieregularnym kształcie, wytyczonym przez jezdnie obwiedniowe. Kompozycja placu polega na wytworzeniu osi kompozycyjnej, której układ przebiega zgodnie z dawną trasą drogi przelotowej. Oś kompozycyjna podkreślona jest szerokim traktem pieszym, układem posadzki oraz kompozycją obustronnego pasa zieleni z istniejącym zadrzewieniem. Szczególną rolę rekreacyjno-wypoczynkową pełni punkt centralny, gdzie zaprojektowano fontannę miejską “otwartą”, z bezpośrednim dostępem do wody. W sąsiedztwie fontanny zlokalizowano podesty drewniane oraz siedziska wypoczynkowe. Dodatkową kompozycją placu są postumenty przeznaczone dla okresowych ekspozycji, postumenty pełnią także role siedzisk. Na placu przewidziano miejsce dla montażu sceny przenośnej i organizacji plenerowych koncertów.
Remont ul. Kościuszki – od Rynku do ul. Połanieckiej
Remont ul. Kościuszki od rynku do ul. Połanieckiej: trasa ulicy w planie nie uległa zmianie, zmniejszona została jej szerokość do 6 m. Przebudowa polegała na zwiększeniu nośności konstrukcji, zwiększeniu ilości miejsc postojowych dla samochodów osobowych i wymianie nawierzchni chodników. Wykonana została: przebudowa ulicy o nawierzchni z kostki kamiennej z rozbiórki dł. 434,35 m; przebudowa ulicy o nawierzchni z betonu asfaltowego dł. 70,0 m o łącznej powierzchni 550 m2; budowa miejsc postojowych, przebudowa chodnika o nawierzchni z kostki brukowej betonowej, przebudowa zjazdów.
Poprawa bezpieczeństwa i estetyki ul. Połanieckiej i ul. 3 Maja polegała na:
Dodatkowo na jezdni (ul. 3 Maja) wyznaczono, przy pomocy linii wymalowanych farbą drogową na nawierzchni ulicy, oznakowania poziome miejsc do parkowania. Wyznaczonych zostało 19 miejsc parkingowych.
Rewitalizacja terenów zielonych między ul. Rzeczną a wałami mająca na celu zagospodarowanie przedmiotowego terenu i podniesienie jego wartości poprzez stworzenie nowego miejsca rekreacji i zabawy dla społeczności miasta Mielca. Inwestycja dotyczyła:
Budowa ogólnodostępnego parkingu przy ul. Rzecznej: na działkach na których powstały miejsca parkingowe utwardzono plac kostką brukową betonową na podbudowie z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie. Dojścia do parkingów za pomocą chodników z kostki betonowej koloru czerwonego.
Wzdłuż ul. Rzecznej na wysokości parkingów wybudowano ciąg pieszo rowerowy łączący kładkę na rzece Wisłoce z układem komunikacji pieszo-rowerowej w ul. Legionów, a poprzez Rynek z Al. Jana Pawła II, ul. Staszica i ul. Sienkiewicza, ul. Wojska Polskiego. Dzięki tej inwestycji zostało utworzonych 177 miejsc postojowych dla samochodów osobowych, w tym 2 miejsca dla osób niepełnosprawnych.
Odnowa Parku Inwalidów Wojennych przy ul. Staszica zrealizowana poprzez:
Modernizacja Bazyliki Mniejszej św. Mateusza wraz z otoczeniem:
Remont kościółka św. Marka wraz z zagospodarowaniem terenu i niezbędną infrastrukturą:
Tytuł projektu: Ochrona przed powodzią i racjonalna gospodarka zasobami wodnymi zlewni rowu Trześń Główna, z uwzględnieniem obszaru przemysłowego w Mielcu.
Dane finansowe:
Zakres inwestycji:
Celem inwestycji jest ochrona przed powodzią i racjonalne gospodarowanie zasobami wodnymi zlewni rowu Trześń Główna. W ramach projektu wykonano następujące prace:
Realizacja przedmiotowego Projektu w zakresie i rozwiązaniach opisanych powyżej wymagała przeprowadzenia szeregu prac które przedstawiają się następująco:
Tytuł projektu: Wsparcie rozwoju społeczno – gospodarczego poprzez utworzenie elektronicznej platformy informacyjno – usługowej na terenie miasta Mielca.
Dane finansowe:
Zakres inwestycji:
Przedmiotem projektu było stworzenie interaktywnego planu miasta Mielca wraz z zakupem niezbędnego wyposażenia. Po wejściu na utworzoną stronę internetową w centralnej części ekranu wyświetlany jest plan miasta, po lewej pole wyboru wyświetlanej warstwy, po prawej powiązane z warstwą e- usługi. Nad planem znajdują się do wyboru: plan miasta, wirtualny urząd, portal inwestora, geoportal Specjalnej Strefy Ekonomicznej, geoportal bezpieczeństwa publicznego, portal 3D oraz powrót na stronę główną portalu.
W zakładce wyboru warstwy znajdują się elementy:
Tytuł projektu: Przebudowa ulic: Pisarka (1 0 3044 R), Kwiatowej (1 0 3037 R), Krasickiego (1 0 3101 R), Jędrusiów (1 0 3105 R) w Mielcu.
Dane finansowe:
Zakres inwestycji:
Przebudowa ulic: Pisarka (103044R), Kwiatowej (103073R), Krasickiego (103101R), Jędrusiów (103105R) w Mielcu
W wyniku realizacji projektu uzyskano następujące produkty:
W ramach ulicy Jędrusiów (1 0 3105R), doprowadzającej ruch do drogi powiatowej nr 1199R (ul. Kościuszki) wymieniono i wzmocniono konstrukcję nawierzchni jezdni na dł. 166 m (1044 m2), wymieniono nawierzchnię prawostronnego chodnika oraz wykonano krawężniki i obrzeża na dł. 169 m (358 m2). Wykonano obustronne uliczne ścieki przykrawężnikowe na dł. 340 m, przebudowano 4 zjazdy indywidualne i wyregulowano wysokościowo studzienki, włazy kanałowe, zawory gazowe i wodociągowe.
W ramach ulicy Krasickiego (1 0 3101R), łączącej drogę powiatową nr 1193R (ul. Jadernych) z drogą wojewódzką nr 875 (Al. niepodległości) wymieniono i wzmocniono konstrukcję nawierzchni jezdni na dł. 98,8 m (700 m2), wymieniono nawierzchnię obustronnego chodnika oraz wykonano krawężniki i obrzeża na dł. 200 m (582 m2). Wyznaczono 2 przejścia dla pieszych, przebudowano 3 zjazdy indywidualne i wyregulowano wysokościowo studzienki, włazy kanałowe, zawory gazowe i wodociągowe.
W ramach ulicy Kwiatowej (1 0 3073R), stanowiącej dojazd do drogi wojewódzkiej nr 984 (ul. Legionów), wymieniono i wzmocniono konstrukcję nawierzchni jezdni na dł. 149,9 m (700 m2), wymieniono nawierzchnię obustronnego chodnika oraz wykonano krawężniki i obrzeża na dł. 300 m (235 m2). Wykonano obustronne uliczne ścieki przykrawężnikowe na dł. 306 m, przebudowano 12 zjazdów indywidualnych i wyregulowano wysokościowo studzienki, włazy kanałowe, zawory gazowe i wodociągowe.
W ramach ulicy Pisarka (1 0 3044R), łączącej drogę powiatową nr 1192R (Al. Ducha Św.) z drogą wojewódzką nr 985 (ul. Sienkiewicza) wymieniono i wzmocniono konstrukcję nawierzchni jezdni na dł. 606 m (4670 m2), wykonano obustronne uliczne ścieki przykrawężnikowe na dł. 640 m, wyznaczono 4 przejścia dla pieszych. Wybudowano 84 miejsc parkingowych (68 prostopadłych, 16 równoległych) i 2 zatoki autobusowe. Przebudowano 2 zjazdy indywidualne i włączenia 9 dróg wewnętrznych oraz wyregulowano wysokościowo studzienki, włazy kanałowe, zawory gazowe i wodociągowe.
Tytuł projektu: Poprawa warunków ruchu w centrum Mielca oraz dostępności do kluczowych szlaków transportowych poprzez przebudowę ulic: Drzewieckiego, Głowackiego, Kościuszki, Narutowicza i Żeromskiego.
Dane finansowe:
Zakres inwestycji:
W ramach projektu przebudowano drogi powiatowe zlokalizowane na obszarze miasta Mielca: Drzewieckiego (1192R), Głowackiego (1193R), Kościuszki (1199R), Narutowicza (1198R), Żeromskiego (1196R) o łącznej długości 2,01 km.
Ul. Drzewieckiego – przebudowa w dwóch odcinkach: odc. 1 od skrzyż. z ul. Sienkiewicza w km 0+011,7 do skrzyż. z odc. 2 w km 0+595,5 oraz od skrzyż. z ul. Sienkiewicza w km 0+050,0 do skrzyż. w km 0+354,6 z ul. Głowackiego, obejmując: wzmocnienie istn. konstrukcji jezdni wraz z wykonaniem nowej nawierzchni na dł. 0,888 km, budowę zatok parkingowych dla samochodów osobowych na 136 miejsc postojowych, wymianę nawierzchni istniejących chodników na dł. 0,862 km, budowę ciągu pieszo-rowerowego o dł. 0,464 km, budowę ścieżki rowerowej o dł. 0,160 km, przebudowę 29 szt. zjazdów, modernizacje 2 skrzyż. (z ul. Długosza, 1 i 2 odcinka ul. Drzewieckiego), korektę istniejących łuków poziomych poprzez wykonanie poszerzenia do normatywnych szerokości.
Ul. Głowackiego – przebudowa na odcinku od km 0+000 do km 0+322, przechodząc w ul. Jadernych, która jest dalszą kontynuacja DP nr 1193R oraz przebudowę powiązanego odcinka ul. Obrońców Pokoju od km 0+000 do km 0+130, obejmując: przebudowę istniejącej dwujezdniowej ul. Głowackiego na jednojezdniową dwukierunkowa wraz z wykonaniem nowej nawierzchni na dł. 0,322 km, poszerzenie i wzmocnienie istn. konstrukcji nawierzchni ul. Obronców Pokoju, budowę zatok parkingowych dla samochodów osobowych na 65 miejsc postojowych, budowę 2 szt. zatok autobusowych, budowę chodników na dł. 0,141 m, wymianę nawierzchni istniejących chodników na dł. 0,407 km, budowę ścieżki rowerowej na dł. 0,270 km, budowę ciągów pieszo-rowerowych o dł. 0,100 km, przebudowę 11 szt. zjazdów, modernizację 2 skrzyż. (z ul. Drzewieckiego i Obrońców Pokoju), wykonanie oświetlenia.
Ul. Kościuszki – przebudowa na odcinku od skrzyż. z ul. Połaniecką w km 0+523,5 do skrzyż. w km 0+933,5 z ul. Wojsławską, obejmując: wzmocnienie istn. konstrukcji jezdni wraz z wykonaniem nowej nawierzchni na dł. 0,410 km, budowę zatok parkingowych dla samochodów osobowych na 51 miejsc postojowych, wymianę nawierzchni istniejących chodników na dł. 0,866 km, przebudowę 30 szt. zjazdów, modernizacje 2 skrzyż. (z ul. Połaniecka i Moniuszki), wykonanie oświetlenia.
Ul. Narutowicza – przebudowa na odcinku od skrzyż. z ul. Wojsławską w km 0+434,75 do skrzyż. w km 0+629,75 z ul. Kościuszki, obejmując: wzmocnienie istn. konstrukcji jezdni wraz z wykonaniem nowej nawierzchni na dł. 0,195 km, budowę zatok parkingowych dla samochodów osobowych na 18 miejsc postojowych, wymianę nawierzchni istniejących chodników na dł. 0,380 km, przebudowę 12 szt. zjazdów, wykonanie oświetlenia.
Ul. Żeromskiego – przebudowa na odcinku od skrzyż. z ul. Leśną w km 0+000 do skrzyż. w km 0+194,50 z ul. Wolności, obejmując: wzmocnienie istn. konstrukcji jezdni wraz z wykonaniem nowej nawierzchni na dł. 0,195 km, wymianę nawierzchni istniejących chodników na dł. 0,364 km, modernizacje skrzyż. z ul. Torowa, przebudowę 16 szt. zjazdów.
Dodatkowo na wszystkich odcinkach wykonano: odwodnienie powierzchniowe poprzez nadanie jezdni i innym elementom pasa drogowego normatywnych spadków kanalizacji ogólnospławnej i deszczowej, zabezpieczenie istniejącej infrastruktury technicznej (energetyczna i oświetleniowa, gazowa, teletechniczna, kanalizacyjna, wodociągowa), wymianę wpustów i przykanalików oraz zniszczonych studni kanalizacji ogólnospławnej i deszczowej na nowe, wydzielenie przejść dla pieszych oraz korektę i przystosowanie organizacji ruchu.
Tytuł projektu: Przebudowa ulic: Czecha, Korczaka, Kosmonautów, Orlej i Szybowcowej w celu poprawy dostępności komunikacyjnej stref aktywności gospodarczej i lotniska w Mielcu.
Dane finansowe:
Zakres inwestycji:
W ramach projektu przebudowano drogi gminne w Mielcu: Czecha, Korczaka, Kosmonautów, Orla i Szybowcowa o łącznej długości 1,91 km.
Ul. Czecha – przebudowana na odcinku od skrzyż. z ul. Korczaka do skrzyż. z ul. Gałczyńskiego w km od 0+000 do km 0+255,6, obejmując: wzmocnienie istn. konstrukcji jezdni o szer. 6-7 m na dł. 255,6 m, budowę chodnika na dł. 183 m, wymianę nawierzchni istniejących chodników na dł. 283 m, przebudowę 7 szt. zjazdów, modernizacje 1 skrzyz. (z ul. Korczaka).
Ul. Korczaka – przebudowana na odcinku od skrzyż. z ul. Czecha do skrzyż. z ul. Piaskowa (km od 0+047,90 do km 0+233,8), obejmując: wzmocnienie istn. konstrukcji jezdni o szer. 7 m na dł. 186 m, wymianę nawierzchni istniejących chodników na dł. ok. 300 m, przebudowę 3 szt. zjazdów, modernizacje 1 skrzyż. (z ul. Piaskowa).
Ul. Kosmonautów – przebudowa na odcinku od skrzyż. z ul. Szybowcowa do linii kolejowej nr 25 Tarnobrzeg – Dębica (km od 0+000 do km 0+425), obejmując: wzmocnienie istn. konstrukcji jezdni o szer. 6 m na dł. 425 m, budowę chodnika na dł. 425 m, przebudowę 8 szt. zjazdów.
Ul. Orla – przebudowa na odcinku od skrzyż. z ul. Cyranowska do ul. Kosmonautów (km od 0+000 do km 0+493,40), obejmując: wzmocnienie istn. konstrukcji jezdni o szer. 4,5 m na dł. 493 m, budowę chodnika na dł. 475 m, modernizacje dwóch skrzyż. (z ul. Cyranowską i Szybowcową), przebudowę 14 szt. zjazdów.
Ul. Szybowcowa – przebudowa na odcinku od skrzyż. z ul. Orla do ul. Kosmonautów do (km od 0+000 do km 0+550,40), obejmując: wzmocnienie istn. konstrukcji jezdni o szer. 4,5 – 6,0 m na dł. 550 m, budowę chodnika na dł. 534 m, modernizacje dwóch skrzyż. (z ul. Zawiszy Czarnego i Rolna), przebudowę 18 szt. zjazdów.
Dodatkowo na wszystkich odcinkach zaprojektowano i wykonano: odwodnienie powierzchniowe poprzez nadanie jezdni i innym elementom pasa drogowego normatywnych spadków kanalizacji ogólnospławnej i deszczowej oraz dalej poprzez istniejące wpusty uliczne odprowadzające wody opadowe do istniejącej kanalizacji deszczowej lub rowów przydrożnych, zabezpieczenie istniejącej infrastruktury technicznej (energetyczna i oświetleniowa, teletechniczna, kanalizacyjna), wymianę studzienek ściekowych, przystosowanie organizacji ruchu.
Tytuł projektu: Termomodernizacja budynków Przedszkola Nr 9 przy ulicy Pisarka i Przedszkola Nr 13 przy ulicy Łukasiewicza w Mielcu.
Dane finansowe:
Zakres inwestycji:
Przedmiotem projektu była kompleksowa termomodernizacja Przedszkoli Miejskich nr 9 i 13 w Mielcu.
PM Nr 9 przy ul Pisarka:
Wymiana stolarki okiennej. Pow. stolarki okiennej podlegająca wymianie wynosiła 201,4 m2.
PM Nr 13 przy ulicy Łukasiewicza:
Projekt zakładał iż w PM Nr 9 w Mielcu zostanie zamontowana mini elektrownia wiatrowa (turbina wiatrowa – o mocy 3,0 kW). Energia pozyskana z turbiny jest przeznaczona bezpośrednio do wspomagania podgrzania ciepłej wody użytkowej. Dzięki temu rozwiązaniu rocznie zyskujemy energią cieplną, która częściowo zaspokaja potrzeby użytkowników na ciepłą wodę. Wymienione przedsięwzięcia przynoszą efekt w postaci zmniejszenia zapotrzebowania na ciepło do ogrzewania budynku PM Nr 13 oraz redukcję zanieczyszczeń powietrza.
Tytuł projektu: Racjonalizacja gospodarki cieplnej krytej pływalni MOSIR przy ul. Powstańców Warszawy w Mielcu poprzez zastosowanie odnawialnych źródeł energii.
Dane finansowe:
Zakres inwestycji:
Przedmiotem projektu było wykonanie instalacji wspomagającej podgrzewanie wody basenowej za pomocą kolektorów słonecznych i pomp ciepła dla basenu krytego przy ul. Powstańców Warszawy w Mielcu.
Instalacja składa się z:
Ww. urządzenia zastosowane zostały jako układ wspomagający system grzewczy krytej pływalni, natomiast głównym źródłem ciepła dla potrzeb grzewczych jest węzeł cieplny przyłączony do sieci ciepłowniczej MPEC w Mielcu.
Dzięki realizacji projektu zastosowane i wdrożone zostały czyste technologie, gdyż zakupiono i zamontowano urządzenia służące do pozyskiwania energii słonecznej i geotermalnej. W efekcie MOSiR może zrezygnować z części energii pochodzącej z elektrowni węglowej. Zastąpienie części energii wytworzonej w procesie spalania węgla, powodującym duże ilości zanieczyszczeń, energią pochodzącą z OZE przyczynia się do zmniejszenia ilości odpadów oraz ograniczenia niskiej emisji zanieczyszczeń do atmosfery.
Tytuł projektu: Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 984 na odcinku od skrzyżowania z Al. Jana Pawła II do skrzyżowania z ul. Sienkiewicza oraz części ul. Jagiellończyka w ciągu drogi wojewódzkiej nr 875 w Mielcu.
Dane finansowe:
Zakres inwestycji:
W ramach realizacji Projektu przebudowano 4 ulice stanowiące ciągi dróg wojewódzkich nr 984 i 875 o łącznej długości 1,53 km tj.:
W ramach przebudowy ul. Legionów wymieniono i wzmocniono konstrukcję nawierzchni jezdni (1,04 km) i chodników (1,65 km), budowę miejsc postojowych (22 szt.), budowę nowych chodników (0,51 km), wykonanie kanalizacji deszczowej (0,50 km), budowę ścieżek rowerowych (1,06 km) oraz modernizacje 11 skrzyżowań z lokalnymi ulicami.
W ramach przebudowy ul. Rynek zmieniono dotychczasową organizację ruchu poprzez wprowadzenie ruchu okrężnego, wymieniono i wzmocniono konstrukcję nawierzchni jezdni (0,13 km) i chodników (0,34 km), wybudowano miejsca postojowe (34 szt.), wybudowano kanalizację deszczową (0,62 km) oraz zmodernizowano 4 skrzyżowania z lokalnymi ulicami.
W ramach przebudowy ul. Mickiewicza wymieniono i wzmocniono konstrukcję nawierzchni jezdni (0,25 km) i chodników (0,50 km), wybudowano miejsca postojowe (17 szt.), wykonano kanalizację deszczową (0,47 km), oraz zmodernizowano 2 skrzyżowania z lokalnymi ulicami.
W ramach przebudowy ul. Jagiellończyka wymieniono i wzmocniono konstrukcję nawierzchni jezdni (0,11 km) i chodników (0,70 km), wykonano ścieżki rowerowe (0,53 km) oraz ciągi pieszo-rowerowe (0,09 km).
Wszystkie wymienione powyżej parametry związane z przebudową ulic wchodzących w zakres Projektu zostały dobrane w sposób, który umożliwia właściwe wykorzystanie ich funkcji transportowych przy optymalnych nakładach finansowych.
Tytuł projektu: Poprawa atrakcyjności infrastruktury sportowej poprzez budowę Euroboiska w Mielcu.
Dane finansowe:
Zakres inwestycji:
Przedmiotowy projekt pod nazwą “Poprawa atrakcyjności infrastruktury sportowej poprzez budowę Euroboiska w Mielcu” polegał na budowie profesjonalnego obiektu sportowego do gry w piłkę nożną zlokalizowanego przy ul. Warszawskiej 5. Zgodnie z decyzją Zarządu Miasta Mielca nr 14/2001 z dnia 22.12.2001 r. obiekt przekazano w trwały zarząd Miejskiemu Ośrodkowi Sportu i Rekreacji w Mielcu, celem prowadzenia działalności związanej z realizacją zadań statutowych tej jednostki. Wybudowano pełnowymiarowe boisko piłkarskie ze sztucznej trawy wraz z oświetleniem w ramach następujących kategorii prac:
W ramach projektu wykonano płytę boiska, z trawy syntetycznej o wysokości 50 – 70 mm, o wymiarach pola gry zgodnych z wytycznymi określonymi przez FIFA tj.:
Przyjęte w ramach projektu rozwiązania techniczne są w pełni zgodne z obowiązującymi normami. Sztuczna nawierzchnia posiada:
Certyfikat FIFA Recommended 1 Star lub FIFA Recommended 2 Star lub badania laboratoryjne przeprowadzone w oparciu o standardy FIFA Quality Koncept.
Tytuł projektu: Budowa ulicy nowoprojektowanej, stanowiącej dojazd do drogi powiatowej, oraz modernizacja wybranych odcinków dróg gminnych w celu wyrównania poziomu obsługi komunikacyjnej na obszarze Mielca.
Dane finansowe:
Zakres inwestycji:
Całość zadania obejmowała drogi gminne na obszarze m. Mielca:.
W ramach przedmiotowych inwestycji wykonano następujące elementy: ekrany akustyczne, oświetlenie ulic, kanalizacja deszczowa.
Tytuł projektu: Usprawnienie systemu komunikacji w centralnej części Mielca i jego powiązanie z modernizowanym układem dróg wojewódzkich poprzez przebudowę odcinków dróg powiatowych nr 1192 r, 1193 r i 1195 r.
Dane finansowe:
Zakres inwestycji:
Zakres rzeczowy Projektu obejmował przebudowę odcinków 4 ulic Mielca o łącznej długości 2 325,97 m, stanowiących fragmenty trzech ciągów dróg powiatowych:
W ramach modernizacji ulicy Mickiewicza wymieniono nawierzchnię jezdni i chodników, przebudowano zatoki postojowe, przebudowano skrzyżowania ulic Mickiewicza, Wolności i Jadernych na skrzyżowanie typu małe rondo, zabezpieczono istniejące uzbrojenie terenu. Wszystkie te działania miały na celu poprawę komfortu i bezpieczeństwa zmotoryzowanych i pieszych użytkowników drogi oraz dostosowanie do aktualnych potrzeb wynikających ze zmieniającej się sytuacji gospodarczo-społecznej.
W zakresie modernizacji ulicy Wolności wymieniono nawierzchnię na jedni i chodnikach oraz zjazdach i parkingach, dobudowano nowe miejsca parkingowe, zabezpieczono istniejące uzbrojenie terenu.
Przebudowa ulicy Jadernych objęła wymianę nawierzchni jezdni i chodnika, przebudowę chodnika lewostronnego na ciąg pieszo-rowerowy, przebudowę skrzyżowania z ulicą Krasickiego, zabezpieczenie istniejącego uzbrojenia terenu.
W przypadku Al. Ducha Świętego wymieniono nawierzchnię jezdni i chodnika prawostronnego, wybudowano w miejsce chodnika lewostronnego ciąg pieszo-rowerowy, przebudowano zatoki postojowe, zabezpieczono istniejące uzbrojenie terenu.
W związku z przebudową ulic istniejąca infrastruktura techniczna, energetyczna, oświetleniowa, gazowa, teletechniczna i kanalizacyjna została zabezpieczona lub przebudowana.
Wszystkie wymienione powyżej parametry związane z przebudową ulic wchodzących w zakres Projektu zostały dobrane w sposób, który umożliwił właściwe wykorzystanie ich funkcji transportowych przy optymalnych nakładach finansowych. Całość zaproponowanych dla przedmiotowych odcinków dróg parametrów i rozwiązań technicznych jest zgodna z obowiązującymi normami, przepisami i wytycznymi.
Tytuł projektu: Regulacja cieków wodnych na terenie miasta Mielca i gminy Mielec.
Dane finansowe:
Zakres inwestycji:
Realizacja projektu “Regulacja cieków wodnych na terenie miasta Mielca i gminy Mielec” objęła prace w zakresie: przebudowy (modernizacji) i budowy następujących urządzeń wodnych i podczyszczających:
Prace budowlane zostały zrealizowane w okresie od V 2009 do VI 2010 r.
Dzięki wykonaniu założonych w projekcie prac budowlanych udało się przywrócić pełną funkcjonalność techniczną rowów, co pozwoliło na osiągnięcie zamierzonego celu inwestycji.
Zmodernizowane rowy pozwoliły na swobodne odprowadzanie wód opadowych i roztopowych do odbiornika. Dzięki temu udało się uniknąć sytuacji, gdy odprowadzana woda nie mogła swobodnie przepływać przez zamulone przepusty i wylewała powodując podtopienia lokalnej infrastruktury.
Dzięki zastosowaniu urządzeń podczyszczających wody odprowadzane do odbiornika nie przekraczają dopuszczalnych wartości zanieczyszczeń.