1) Utworzenie Mieleckiego Parku Przemysłowego
Tytuł projektu: Utworzenie Mieleckiego Parku Przemysłowego.
Dane finansowe:
- Wartość projektu: 28 870 000,00 zł
- Kwota dotacji w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego – Wzrost Konkurencyjności Przedsiębiorstw: 17 747 950,82 zł
- Kwota dotacji w ramach Budżetu Państwa: 2 957 991,80 zł
- Okres realizacji projektu: I kwartał 2006 – II kwartał 2008
Zakres inwestycji:
I etap inwestycji realizowany był do końca 2006 roku i obejmował:
- budowę sieci wodociągowej,
- budowę sieci CO,
- budowę kanalizacji deszczowej otwartej,
- budowę zbiornika retencyjnego,
- wykonanie prac związanych z regulacją rowów,
- budowa sieci drogowej,
- modernizację hali przemysłowej H-24,
- przygotowanie dokumentacji technicznej,
- prace związane z przygotowaniem terenu pod inwestycje (rozbiórka hali).
II etap inwestycyjny realizowany był do końca 2007 roku i obejmował:
- prace związane z modernizacją rowu odpływowego,
- budowę kanalizacji deszczowej otwartej,
- budowę sieci wodociągowej,
- budowę kanalizacji deszczowej zamkniętej,
- budowę kanalizacji sanitarnej,
- budowę linii kablowej i st. energetycznej,
- budowę sieci drogowej.
III etap inwestycyjny realizowany był do końca pierwszego półrocza 2008 roku i obejmował:
- budowę kanalizacji sanitarnej,
- budowę hali produkcyjnej o pow. 1 200 m2,
- budowę linii kablowej i stacji energetycznej,
- budowę sieci gazowej,
- budowę hali produkcyjnej o pow. 2 000 m2,
- budowę parkingu,
- prace związane z przygotowaniem terenu (usunięcie kolizji budowlanych).
Zarządzanie MPP zostało powierzone Agencji Rozwoju Regionalnego MARR SA w Mielcu.
2) Od przedszkola do matury: adaptacja bazy edukacyjno-sportowej w Mielcu do kształcenia integracyjnego
Tytuł projektu: Od przedszkola do matury: adaptacja bazy edukacyjno-sportowej w Mielcu do kształcenia integracyjnego.
Dane finansowe:
- Wartość projektu: 3 831 340,50 zł
- Kwota dotacji w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego: 999 973,00 zł
- Kwota dotacji z Budżetu Państwa: 199 995,00 zł
- Okres realizacji projektu: II kwartał 2005 – II kwartał 2008
Zakres inwestycji:
Projekt obejmował adaptację bazy edukacyjno-sportowej do kształcenia integracyjnego dwóch szkół w Mielcu: Szkoły Podstawowej Nr 6 i Zespołu Szkół Ogólnokształcących Nr 1.
Szkoła Podstawowa Nr 6 im. Żwirki i Wigury przy ul. Solskiego 8:
- Modernizacja segmentu sportowego wraz z wentylacją grawitacyjną segmentu szkolnego,
- Wykonanie na terenie wokół szkoły boiska wielofunkcyjnego (sztuczna trawa),
- Powiększenie istniejącego placu zabaw zlokalizowanego na terenie przedszkola o część integracyjną wyposażoną w sprzęt sportowo-rekreacyjny.
Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 1 im. st. sierż. pilota Stanisława Działowskiego przy ul. Tańskiego 3:
- Przystosowanie obiektu dla niepełnosprawnych (montaż windy obsługującej kondygnacje piwnic, parteru oraz I i II piętra; wykonanie łączników/przewiązek pomiędzy segmentami dydaktycznymi na poziomie II pietra)
- Kompleksowa modernizacja segmentu sportowego
- Zagospodarowanie terenu wokół szkoły poprzez wykonanie:
- boiska wielofunkcyjnego o nawierzchni ze sztucznej trawy
- boiska do koszykówki/siatkówki
- skoczni do skoków w dal
- modernizacji i przebudowy istniejących boisk
- małej architektury (górka saneczkowa, alejki, ławeczki, zieleń, urządzenia sportowe i rekreacyjne)
3) Tworzenie sieci współpracy pomiędzy sektorem nauki, samorządami i przedsiębiorcami w celu wytworzenia systemu wspomagania przedsiębiorstw innowacyjnych
Tytuł projektu: Tworzenie sieci współpracy pomiędzy sektorem nauki, samorządami i przedsiębiorcami w celu wytworzenia systemu wspomagania przedsiębiorstw innowacyjnych.
Dane finansowe:
- Wartość projektu: 244 493,94 zł
- Kwota dotacji w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego: 237 173,94 zł
- Okres realizacji projektu: IV kwartał 2006 – I kwartał 2008
Zakres inwestycji:
Partnerzy:
- Agencja Rozwoju Regionalnego MARR S.A. oraz
- Gmina Miejska w Mielcu
zrealizowali pilotażowy w naszym regionie projekt, który miał na celu zainicjowanie współpracy pomiędzy przedsiębiorcami, organizacjami pozarządowymi i samorządami a sektorem nauki celem wykorzystania potencjału infrastruktury lotnisk w regionie.
Instytucje współpracujące:
- Instytut Lotnictwa w Warszawie
- Politechnika Rzeszowska
- Stowarzyszenie Grupy Przedsiębiorców Przemysłu Lotniczego “DOLINA LOTNICZA”
- “PZL-Mielec” Cargo Spółka z o.o.
Rozwój gospodarczy naszego regionu oparty na wiedzy został zainicjowany przez opracowanie Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Podkarpackiego i wymaga dobrego wykorzystania wszystkich zasobów mogących tworzyć jej innowacyjność i konkurencyjność a w szczególności zwrócenia uwagi na już posiadaną, a nie wykorzystaną infrastrukturę, zwłaszcza na terenach restrukturyzowanych.
W ramach projektu przeprowadzono 5 seminariów z udziałem przedsiębiorców i przedstawicieli władz samorządowych, organizacji pozarządowych zainteresowanych pozyskiwaniem funduszy UE na rozwój innowacji w Województwie Podkarpackim (terminy: 11.2006, 02.2007, 04.2007, 06.2007, 10.2007).
Szczegóły projektu dostępne są na stronach: http://www.marr.com.pl.
4) Poprawa atrakcyjności gospodarczej regionu poprzez modernizację infrastruktury kulturalnej w Mielcu
Tytuł projektu: Poprawa atrakcyjności gospodarczej regionu poprzez modernizację infrastruktury kulturalnej w Mielcu.
Dane finansowe:
- Wartość projektu: 4 971 391,34 zł
- Kwota dotacji w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego: 2 777 317,91 zł
- Okres realizacji projektu: IV kwartał 2004 – IV kwartał 2006
Zakres inwestycji:
Inwestycja polegała na modernizacji i wyposażeniu w niezbędny do funkcjonowania sprzęt, dwóch podległych SCK budynków:
- Domu Kultury przy Al. Niepodległości 7
- Filii Muzeum Regionalnego SCK w Mielcu (dział fotografii) przy ul. Jadernych 19-zw. “Jadernówką”.
Z powodu braku wystarczających środków własnych, Beneficjent zdecydował się na zrealizowanie inwestycji w okrojonym zakresie. W ramach realizacji ograniczonego zakresu zmodernizowano 1 229 m2 powierzchni obiektów infrastruktury kulturalnej. Wykonano:
- kompleksową modernizację Sali widowiskowej Domu Kultury wraz z wykonaniem instalacji sanitarnych, p.poż. wraz z monitoringiem, klimatyzacji, wentylacji, elektryki, wymianą foteli wraz z nową ich aranżacją oraz zakupem ekranu do projekcji kinowej
- przebudowę wejścia do Domu Kultury, schodów, pochylni, ciągu pieszo-jezdnego od strony Al. Niepodległości.
Projekt po ograniczeniu zakresu rzeczowego w stosunku do wniosku pierwotnego stanowi zamkniętą i funkcjonalną całość.
5) Rozbudowa układu drogowego łączącego mieleckie dzielnice przemysłowe z regionem
Tytuł projektu: Rozbudowa układu drogowego łączącego mieleckie dzielnice przemysłowe z regionem.
Dane finansowe:
- Wartość projektu: 11 698 514,79 zł
- Kwota dotacji w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego: 8 631 011,09 zł
- Okres realizacji projektu: II kwartał 2004 – IV kwartał 2006
Zakres inwestycji:
Przedmiotem Projektu było sześć inwestycji związanych z rozbudową sieci drogowej o znaczeniu regionalnym w rejonie Mielca, połączonych w jedno przedsięwzięcie:
- Przedłużenie ul. Szafera od ul. Raciborskiego do al. Kwiatkowskiego
- Przedłużenie ul. Powstańców Warszawy do ul. Witosa wraz z budową ciągu pieszo-jezdnego
- Remont odcinka ul. Szafera od ul. Wolności do ul. Raciborskiego wraz z budową ścieżki rowerowej
- Budowa ul. Św. Kingi, łączącej ul. Wolności (DW Nr 875) z ul. Powstańców Warszawy
- Budowa ul. Nowo projektowanej, oznaczonej symbolem KD1, łączącej ul. Św. Kingi z ul. Wyszyńskiego
- Budowa dwóch dróg dojazdowych – łączników do ul. Powstańców Warszawy, ul. Witosa oraz planowanej ul. Korczaka wraz z towarzyszącą infrastrukturą
Wymienione zadania są pierwszym etapem budowy połączenia pomiędzy istniejącą północną dzielnicą przemysłową a tworzonym Mieleckim Parkiem Przemysłowym – położonym w południowej części miasta.
Inwestycja miała na celu zwiększenie atrakcyjności regionu mieleckiego jako miejsca pracy, zamieszkania i wypoczynku. Wzmocnieniu uległo powiązanie regionalnego ośrodka przemysłowego z obszarami biedniejszymi. Rozbudowa układu drogowego przyczyniła się do wzrostu dostępu do zatrudnienia i nauki, a tym samym zwiększenia mobilności zawodowej i przestrzennej mieszkańców regionu.
W wyniku realizacji inwestycji powstało:
- 4,67 km wybudowanej/zmodernizowanej drogi
- 800 m ciągów pieszo-rowerowych
- 28 wybudowanych/zmodernizowanych skrzyżowań
- 34 wybudowane miejsca postojowe
- 6 zatok autobusowych
- 5,85 km chodników
- 1,28 km ścieżek rowerowych
- 173 punkty oświetleniowe
- 3,52 km sieci kanalizacyjnej i wodociągowej