PODATKI I OPŁATY LOKALNE, ZAŚWIADCZENIA
ZAŚWIADCZENIA
Jeśli potrzebujesz
∙ zaświadczenie o niezaleganiu z podatkami, stwierdzające stan zaległości podatkowych, potwierdzające stan prawny wynikający z prowadzonej ewidencji podatkowej, zezwolenie na wykreślenie hipoteki, poświadczenie kwalifikacji rolniczych zgłoś się w Urzędzie Miejskim ul. Żeromskiego 26 z wnioskiem o wydanie zaświadczenia lub prześlij wniosek na adres urzędu.
Wysokość opłaty skarbowej za wydane zaświadczenie o zaległościach (niezaleganiu) – 21 zł. Potwierdzenie stanu podatkowego z ewidencji, poświadczenie kwalifikacji rolniczych – 17 zł. Zezwolenie na wykreślenie hipoteki – 82 zł.
Wzór wniosku o wydanie zaświadczenia(pdf.)
Wniosek o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach
Numer konta, na który należy wpłacać opłatę skarbową:
04 1020 4391 0000 6702 0188 9583
Ważne! Do wniosku o wydanie zaświadczenia należy dołączyć dokument potwierdzający uiszczenie opłaty skarbowej.
PODATKI I OPŁATY LOKALNE
UWAGA! Obowiązują indywidualne numery rachunków bankowych
osoba prawna:
podatek od nieruchomości
podatek rolny, leśny
podatek od środków transportowych
odroczenia, umorzenia
osoba fizyczna:
podatek od nieruchomości, rolny, leśny
podatek od środków transportowych
odroczenia, umorzenia
pisemna interpretacja co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego
zaświadczenia
terminy płatności
zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej
Uchwały podatkowe na 2024 rok
Jeżeli jesteś osobą prawną i chcesz
∙ złożyć lub zmienić deklarację podatnika dotyczącą podatku od nieruchomości, powierzchni gruntu, budynków, wartości budowli lub ich części związanych z działalnością gospodarczą: zgłoś się do pokoju nr 36 (drugie piętro) z wypełnioną deklaracją na podatek od nieruchomości wraz z załącznikiem do deklaracji DN-1 podatnika – szczegółowe informacje uzyskasz pod numerem telefonu : 17 787 43 34
Deklaracja i załączniki do deklaracji na podatek od nieruchomości, obowiązujące od dnia 1 stycznia 2023 r.
Dokumenty w formacie Word (wersja edytowalna) :
Dokumenty w formacie pdf:
∙ złożyć lub zmienić deklarację dotyczącą podatku rolnego lub leśnego: zgłoś się do pokoju nr 35 (drugie piętro) z wypełnioną deklaracją na podatek rolny lub leśny podatnika – szczegółowe informacje uzyskasz pod numerem telefonu 17 787 43 39
Deklaracja i załączniki do deklaracji na podatek rolny, obowiązujące od dnia 1 lipca 2019 r.
Dokumenty w formacie Word (wersja edytowalna):
Dokumenty w formacie pdf:
Deklaracja i załączniki do deklaracji na podatek leśny, obowiązujące od dnia 1 lipca 2019 r.
Dokumenty w formacie Word (wersja edytowalna):
Dokumenty w formacie pdf:
Jeśli chcesz
∙ ustalić lub naliczyć podatek od środków transportowych: zgłoś się do pokoju nr 36 (drugie piętro) z umową kupna i dowodem rejestracyjnym wydanym przez Wydział Komunikacji Starostwa Powiatowego w Mielcu, gdzie należy wypełnić Deklarację DT 1 i załącznik DT 1 na powstanie i wygaśnięcie obowiązku podatkowego.
Szczegółowe informacje uzyskasz pod numerem telefonu: 17 787 43 35
Deklaracja DT-1
Dokument w formacie Adobe Acrobat *.pdf DT-1
Załącznik do deklaracji DT-1 A
Dokument w formacie Word.DT-1A
Dokument w formacie Adobe Acrobat *.pdf DT-1A
Jeśli jesteś osobą prawną i zamierzasz
∙ ubiegać się o odroczenie terminu płatności podatku wypełniony wniosek (Wzór nr 4.doc) złóż w sekretariacie Prezydenta Miasta Mielca w Urzędzie Miejskim w Mielcu, ul. Żeromskiego 26 (I piętro – pokój nr 20) lub prześlij wypełniony wniosek na adres urzędu.
∙ ubiegać się o umorzenie zaległości podatkowej, odsetek za zwłokę wypełniony wniosek (Wzór nr 5.doc) złóż w sekretariacie Prezydenta Miasta Mielca w Urzędzie Miejskim w Mielcu, ul. Żeromskiego 26 (I piętro – pokój nr 20) lub prześlij wypełniony wniosek na adres urzędu.
∙ ubiegać się o rozłożenie na raty zapłaty podatku, zaległości podatkowej wypełniony wniosek (Wzór nr 6.doc) złóż w sekretariacie Prezydenta Miasta Mielca w Urzędzie Miejskim w Mielcu, ul. Żeromskiego 26 (I piętro – pokój nr 20) lub prześlij wypełniony wniosek na adres urzędu.
Jeśli zamierzasz
∙ zwrócić się o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego wypełniony wniosek z wyczerpującym przedstawieniem stanu faktycznego oraz własnym stanowiskiem w sprawie, której wniosek dotyczy złóż w sekretariacie Prezydenta Miasta Mielca w Urzędzie Miejskim ul. Żeromskiego 26
(I piętro – pokój nr 20) lub prześlij wniosek na adres urzędu. Opłatę skarbową w wysokości 40 zł od każdego przedstawionego we wniosku odrębnego stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego, należy wpłacić w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku.
Jeśli potrzebujesz
∙ zaświadczenie o niezaleganiu z podatkami, stwierdzające stan zaległości podatkowych, potwierdzające stan prawny wynikający z prowadzonej ewidencji podatkowej, zezwolenie na wykreślenie hipoteki, poświadczenie kwalifikacji rolniczych zgłoś się w Urzędzie Miejskim ul. Żeromskiego 26 z wnioskiem o wydanie zaświadczenia lub prześlij wniosek na adres urzędu.
Wysokość opłaty skarbowej za wydane zaświadczenie o zaległościach (niezaleganiu) – 21 zł. Potwierdzenie stanu podatkowego z ewidencji, poświadczenie kwalifikacji rolniczych – 17 zł. Zezwolenie na wykreślenie hipoteki – 82 zł.
Jeśli jesteś osoba fizyczną i chcesz:
∙ złożyć lub zmienić informację podatnika w zakresie podatków: od nieruchomości, rolnego czy leśnego dotyczącą powierzchni gruntu, lasu, budynków, wartości budowli lub ich części związanych z działalnością gospodarczą: zgłoś się do pokoju nr 37 lub 38 (drugie piętro) z wypełnioną informacją o nieruchomościach i obiektach budowlanych podatnika – szczegółowe informacje uzyskasz pod numerem telefonu : 17 787 43 31, 17 787 43 32 lub 17 787 43 33
∙ a jeśli jesteś rolnikiem (posiadasz ponad 1 ha fiz. gruntów lub przeliczeniowy) zgłoś się do pokoju nr 35 (drugie piętro) z wypełnioną informacją o gruntach, informacją o lasach podatnika – szczegółowe informacje uzyskasz pod numerem telefonu: 17 787 43 39
Informacja i załączniki do informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych (podatek od nieruchomości), obowiązujące od dnia 1 stycznia 2023 r.
Dokumenty w formacie Word (wersja edytowalna):
Dokumenty w formacie pdf:
Informacja o gruntach (podatek rolny) i załączniki do informacji, obowiązujące od dnia 1 lipca 2019 r.
Dokumenty w formacie Word (wersja edytowalna):
Dokumenty w formacie pdf:
Informacja o lasach (podatek leśny) i załączniki do informacji, obowiązujące od dnia 1 lipca 2019 r.
Dokumenty w formacie Word (wersja edytowalna):
Dokumenty w formacie pdf:
Zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej w 2022 roku
∙ Aby uzyskać zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego zużywanego do produkcji rolnej w 2022 roku należy:
∙ w terminie od 1 lutego 2022 r. do 28 lutego 2022 r. złożyć odpowiedni wniosek do Prezydenta Miasta, w zależności od położenia gruntów rolnych wraz z fakturami VAT (lub ich kopiami) stanowiącymi dowód zakupu oleju napędowego w okresie od 1 sierpnia 2021r. do 31 stycznia 2022 r. lub/i
∙ w terminie od 1 sierpnia 2022 r. do 31 sierpnia 2022 r. złożyć odpowiedni wniosek do prezydenta miasta, w zależności od położenia gruntów rolnych wraz z fakturami VAT (lub ich kopiami) stanowiącymi dowód zakupu oleju napędowego w okresie od 1 lutego 2022 r. do 31 lipca 2022 r. w ramach limitu zwrotu podatku określonego na 2022r.
Limit zwrotu podatku akcyzowego w 2022 r. wynosi:
110,00 zł x ilość ha użytków rolnych
oraz
40,00 zł x średnia roczna liczba dużych jednostek przeliczeniowych (DJP) bydła.
Pieniądze wypłacane będą w terminach:
∙ 1 kwietnia – 30 kwietnia 2022 r. w przypadku wniosku złożonego w pierwszym terminie,
∙ 1 października – 31 października 2022 r. w przypadku wniosku złożonego w drugim terminie gotówką w kasie Urzędu Miejskiego, albo przelewem na rachunek bankowy podany we wniosku.
Wzór wniosku o zwrot podatku akcyzowego
Informacja pod numerem telefonu: 17 787 43 39
Obliczona stawka podatku rolnego na 2024 rok:
rejon: gospodarstwo rolne – 101,98 zł * 1 ha przeliczeniowy
rejon: nie stanowiący gospodarstwa rolnego – 203,95 zł * 1 ha fizyczny
Obliczona stawka podatku leśnego na 2024 rok:
72,03 zł * 1 ha
36,02 zł * 1 ha (lasy wchodzące w skład rezerwatów przyrody i parków narodowych)
Jeśli jesteś osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą i zamierzasz
∙ ubiegać się o odroczenie terminu płatności podatku wypełniony wniosek (Wzór nr 1.doc) złóż w sekretariacie Prezydenta Miasta Mielca w Urzędzie Miejskim w Mielcu, ul. Żeromskiego 26 (I piętro – pokój nr 20) lub prześlij wypełniony wniosek na adres urzędu.
∙ ubiegać się o umorzenie zaległości podatkowej, odsetek za zwłokę wypełniony wniosek (Wzór nr 2.doc) złóż w sekretariacie Prezydenta Miasta Mielca w Urzędzie Miejskim w Mielcu, ul. Żeromskiego 26 (I piętro – pokój nr 20) lub prześlij wypełniony wniosek na adres urzędu.
∙ ubiegać się o rozłożenie na raty zapłaty podatku, zaległości podatkowej wypełniony wniosek (Wzór nr 3.doc) złóż w sekretariacie Prezydenta Miasta Mielca w Urzędzie Miejskim w Mielcu, ul. Żeromskiego 26 (I piętro – pokój nr 20) lub prześlij wypełniony wniosek na adres urzędu.
Jeśli jesteś osobą fizyczną i zamierzasz
∙ ubiegać się o odroczenie terminu płatności podatku wypełniony wniosek (Wzór nr 1.doc)złóż w sekretariacie Prezydenta Miasta Mielca w Urzędzie Miejskim w Mielcu, ul. Żeromskiego 26 (I piętro – pokój nr 20) lub prześlij wypełniony wniosek na adres urzędu.
∙ ubiegać się o umorzenie zaległości podatkowej, odsetek za zwłokę wypełniony wniosek (Wzór nr 2.doc) złóż w sekretariacie Prezydenta Miasta Mielca w Urzędzie Miejskim w Mielcu, ul. Żeromskiego 26 (I piętro – pokój nr 20) lub prześlij wypełniony wniosek na adres urzędu.
∙ ubiegać się o rozłożenie na raty zapłaty podatku, zaległości podatkowej wypełniony wniosek (Wzór nr 3.doc) złóż w sekretariacie Prezydenta Miasta Mielca w Urzędzie Miejskim w Mielcu, ul. Żeromskiego 26 (I piętro – pokój nr 20) lub prześlij wypełniony wniosek na adres urzędu.
Należności Gminy Miejskiej Mielec płatne są:
∙ podatek od nieruchomości osób prawnych – na indywidualne konta,
∙ podatek rolny, leśny osób prawnych – Bank PKO BP SA Nr 41 1020 4391 0000 6402 0134 4118
∙ podatek od środków transportowych – na indywidualne konta,
∙ podatek od nieruchomości, rolny, leśny oraz łączne zobowiązanie pieniężne osób fizycznych – na indywidualne konta podatników zgodnie z decyzjami wymiarowymi na 2024 rok.
∙ Opłata skarbowa – Bank PKO BP nr 04 1020 4391 0000 6702 0188 9583
∙ opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi – na indywidualne konta
Terminy płatności podatków i opłat lokalnych
(osoby fizyczne)
Podatek od nieruchomości (łączne zobowiązanie pieniężne – podatek rolny, leśny, od nieruchomości):
I rata do 15 marca
II rata do 15 maja
III rata do 15 września
IV rata do 15 listopada
Podatek od środków transportowych:
I rata do 15 lutego
II rata do 15 września
Terminy płatności podatków i opłat lokalnych
(osoby prawne)
Podatek od nieruchomości:
I rata do 31 stycznia
pozostałe do 15 każdego miesiąca
Podatek leśny:
15 każdego miesiąca
Podatek od środków transportowych:
I rata do 15 lutego
II rata do 15 września
Podatek rolny:
I rata do 15 marca
II rata do 15 maja
III rata do 15 września
IV rata do 15 listopada
Korespondencję w zakresie podatków i opłat lokalnych należy kierować na adres:
Urząd Miejski w Mielcu
Wydział Podatków i Kontroli Podatkowej
39-300 Mielec
ul. Żeromskiego 26
e-mail: skarbnik@um.mielec.pl
Uchwały podatkowe na 2023 rok
Uchwały podatkowe na 2022 rok
Deklaracja i załączniki do deklaracji na podatek od nieruchomości, obowiązujące od dnia 1 lipca 2019 do dnia 31 grudnia 2022 r.
Dokumenty w formacie Word (wersja edytowalna):
Dokumenty w formacie pdf:
Informacja i załączniki do informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych (podatek od nieruchomości), obowiązujące od dnia 1 lipca 2019 r. do dnia 31 grudnia 2022 r.
Dokumenty w formacie Word (wersja edytowalna):
Dokumenty w formacie pdf:
Uchwały podatkowe na 2021 rok:
Uchwały podatkowe na 2020 rok:
Uchwała nr XV/154/2019 Rady Miejskiej w Mielcu z dnia 7 grudnia 2019 r. w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2020 rok
(https://edziennik.rzeszow.uw.gov.pl/legalact/2019/6218/)
Uchwała nr XIV/145/2019 Rady Miejskiej w Mielcu z dnia 28 listopada 2019 r. w sprawie zwolnień w podatku od nieruchomości w 2020 roku
(https://edziennik.rzeszow.uw.gov.pl/legalact/2019/5975/)
Uchwała nr XIV/147/2019 Rady Miejskiej w Mielcu z dnia 28 listopada 2019 r. w sprawie obniżenia ceny skupu żyta do celów wymiaru podatku rolnego za 2020 rok
(https://edziennik.rzeszow.uw.gov.pl/legalact/2019/5977/)
Uchwała nr XIV/146/2019 Rady Miejskiej w Mielcu z dnia 28 listopada 2019 r. w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych na 2020 rok
(https://edziennik.rzeszow.uw.gov.pl/legalact/2019/5976/)
Uchwały podatkowe na 2019 rok:
Uchwała nr II/6/2018 Rady Miejskiej w Mielcu z dnia 28 listopada 2018 r. w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2019 rok (http://edziennik.rzeszow.uw.gov.pl/Compatible/Details?Oid=43092)
Uchwała nr II/7/2018 Rady Miejskiej w Mielcu z dnia 28 listopada 2018 r. w sprawie zwolnień w podatku od nieruchomości w 2019 roku (http://edziennik.rzeszow.uw.gov.pl/Compatible/Details?Oid=43095)
Uchwała nr II/9/2018 Rady Miejskiej w Mielcu z dnia 28 listopada 2018 r. w sprawie obniżenia ceny skupu żyta do celów wymiaru podatku rolnego za 2019 rok (http://edziennik.rzeszow.uw.gov.pl/Compatible/Details?Oid=43151)
Uchwała nr II/8/2018 Rady Miejskiej w Mielcu z dnia 28 listopada 2018 r. w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych na 2019 rok (http://edziennik.rzeszow.uw.gov.pl/Compatible/Details?Oid=43150)
Informacje i deklaracje obowiązujące do dnia 30 czerwca 2019 r.:
Podatek od nieruchomości
-Deklaracja na podatek od nieruchomości DN-1 wraz z złącznikiem,
dokument w formacie MS Word *.docx
dokument w formacie Adobe Acrobat *.pdf
– Informacja w sprawie podatku od nieruchomości IN-1
dokument w formacie MS Word *.doc
dokument w formacie Adobe Acrobat *.pdf
Podatek rolny
– Deklaracja na podatek rolny DR-1 wraz z załącznikiem
dokument w formacie *.docx
dokument w formacie Adobe Acrobat *.pdf
– Informacja w sprawie podatku rolnego IR-1
dokument w formacie *.docx
dokument w formacie Adobe Acrobat *.pdf
Podatek leśny
– Deklaracja na podatek leśny DL-1
dokument w formacie MS Word *.doc
dokument w formacie Adobe Acrobat *.pdf
– Informacja w sprawie podatku leśnego IL-1
dokument w formacie MS Word *.doc
dokument w formacie Adobe Acrobat *.pdf
Uchwały podatkowe na 2018 rok:
Uchwała Nr XL/385/2017 w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2018 rok
Uchwała Nr XL/387/2017 w sprawie zwolnień w podatku od nieruchomości w 2018 roku
Uchwały podatkowe na 2017 rok
Uchwała Nr XXVII/261/2016 w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2017 rok
Uchwała Nr XXVII/263/2016 w sprawie zwolnień w podatku od nieruchomości w 2017 roku
Deklaracja na podatek od nieruchomości DN-1 – .doc
Deklaracja na podatek od nieruchomości DN-1 – .pdf
Załącznik do deklaracji DN-1 – .doc
Załącznik do deklaracji DN-1 – .pdf
Informacja w sprawie podatku od nieruchomości IN-1 – .doc
Informacja w sprawie podatku od nieruchomości IN-1 – .pdf
Uchwały podatkowe na 2016 rok
Deklaracja na podatek od nieruchomości DN-1 – doc.
Deklaracja na podatek od nieruchomości DN-1 – pdf.
Załącznik do deklaracja DN-1 – doc.
Załącznik do deklaracja DN-1 – pdf.
Informacja w sprawie podatku od nieruchomości – doc.
Informacja w sprawie podatku od nieruchomości – pdf.