Logotyp serwisu Mielec

Logotyp serwisu Mielec

Urząd Miejski w Mielcu

Logotyp serwisu Mielec

Logotyp serwisu Mielec

Urodziło Ci się dziecko? Do domu wprowadziła się nowa osoba? Ktoś się wyprowadził? Studenci kontynuują naukę w domu? Wynajmujesz mieszkanie/dom?

Urodziło Ci się dziecko? Do domu wprowadziła się nowa osoba? Ktoś się wyprowadził? Studenci kontynuują naukę w domu? Wynajmujesz mieszkanie/dom?

 

Szanowni Państwo!

Przypominamy, że każdą zmianę ilości osób zamieszkałych na nieruchomości należy zgłaszać na bieżąco,
w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła zmiana np. zamieszkanie na nieruchomości nowo narodzonego dziecka, zwiększenie liczby lokatorów itp. Zmiany ilości osób należy dokonać:

  • mieszkańcy zabudowy jednorodzinnej w Urzędzie Miejskim w Mielcu (Wydział Ochrony Środowiska i Gospodarki Odpadami),
  • mieszkańcy zabudowy wielorodzinnej w administracji/u zarządcy nieruchomości.

 

Pamiętajmy, że osoby które nie zostały zgłoszone do systemu również produkują odpady – za odbiór
i zagospodarowanie tych odpadów gmina musi zapłacić, w konsekwencji koszty te rozkładane są na uczciwych mieszkańców.

 

Zgodnie z art. 6m ust. 2a ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
w przypadku zmiany danych będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właściciel nieruchomości jest obowiązany złożyć nową deklarację w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła zmiana. Opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi w zmienionej wysokości uiszcza się za miesiąc, w którym nastąpiła zmiana.

 

Jeżeli do tej pory nie zostali zgłoszeni nowi mieszkańcy (np. nowo narodzone dzieci, lokatorzy itp.) lub osoby, które zmieniły miejsce zamieszkania (np. wyjazd dzieci na studia, powrót dzieci ze studiów – nauka zdalna, zamieszkanie na innej nieruchomości, zmiana ilości lokatorów/mieszkańców) nie zwlekaj, dokonaj stosownych aktualizacji ilości osób zamieszkałych na nieruchomości. Ilość zgłoszonych w deklaracji osób jest wnikliwie analizowana przez pracowników Urzędu Miejskiego.

 

W przypadku braku zgłoszenia zmian tj. niezłożenie deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi albo uzasadnionych wątpliwości co do danych zwartych w deklaracji dotyczących liczby osób zamieszkujących na nieruchomości Prezydent Miasta Mielca określa w drodze decyzji wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi – opłata będzie naliczana wstecz.

 

Uwaga! Zgodnie z art. 10 ust. 2b ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku
w gminach, kto nie składa deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami, w tym nie aktualizuje danych będących podstawą naliczenia opłaty w wymaganych terminach podlega karze grzywny
w wysokości nawet do 500 zł.

 

Więcej informacji: Wydział Ochrony Środowiska i Gospodarki Odpadami Urzędu Miejskiego w Mielcu,
ul. Żeromskiego 23 (budynek za Policją)
I piętro, pok. 14 tel. 17 787 42 74.

 

 

Mikołaj Wanatowicz
Data publikacji: