Logotyp serwisu Mielec

Logotyp serwisu Mielec

Urząd Miejski w Mielcu

Logotyp serwisu Mielec

Logotyp serwisu Mielec

Wycinka Drzew

ZASADY ZGŁOSZENIA ZAMIARU WYCINKI DRZEWA/ DRZEW

  • Zgłoszenie dotyczy drzewa/ drzew usuwanych na cele niezwiązane z prowadzoną bądź zamierzoną działalnością gospodarczą.
  • Wymóg zgłoszenia nie dotyczy drzewa/ drzew, których obwód pnia na wysokości 5 cm nie przekracza:
  • 80 cm – w przypadku topoli, wierzb, klonu jesionolistnego oraz klonu srebrzystego;
  • 65 cm – w przypadku kasztanowca zwyczajnego, robinii akacjowej oraz platanu klonolistnego;
  • 50 cm – w przypadku pozostałych gatunków drzew.
  • Usunięcie drzewa/ drzew może nastąpić po uzyskaniu milczącej zgody (należy odczekać 14 dni od dnia oględzin) bądź po uzyskaniu zaświadczenia o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu.
  • W przypadku nieusunięcia zgłoszonych do wycinki drzewa/ drzew przed upływem
    6 miesięcy od przeprowadzonych oględzin, usunięcie drzewa/ drzew może nastąpić
    po dokonaniu kolejnego zgłoszenia.
  • Jeżeli w terminie 5 lat od dokonania oględzin wystąpiono o wydanie decyzji
    o pozwolenie na budowę na podstawie ustawy – Prawo budowlane, a budowa ta ma związek z prowadzeniem działalności gospodarczej i będzie realizowana na części nieruchomości, na której rosło usunięte drzewo, organ rozpatrujący zgłoszenie, uwzględniając dane ustalone na podstawie oględzin, nakłada na właściciela nieruchomości, w drodze decyzji administracyjnej, obowiązek uiszczenia opłaty
    za usunięcie drzewa.

 

*WZÓR ZGŁOSZENIA ZGODNIE Z ZAŁĄCZNIKIEM.

 

ZASADY UZYSKANIA ZEZWOLENIA NA USUNIĘCIE DRZEWA LUB KRZEWU

  • Usunięcie drzewa lub krzewu z terenu nieruchomości lub jej części może nastąpić
    po uzyskaniu zezwolenia wydanego na wniosek:
  • posiadacza nieruchomości – za zgodą właściciela tej nieruchomości;
  • właściciela urządzeń, o których mowa w art. 49 § 1 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny – jeżeli drzewo lub krzew zagrażają funkcjonowaniu tych urządzeń.
  • Zgoda właściciela nieruchomości nie jest wymagana w przypadku wniosku złożonego przez:
  • spółdzielnię mieszkaniową;
  • wspólnotę mieszkaniową, w której właściciele lokali powierzyli zarząd nieruchomością wspólną zarządowi;
  • zarządcę nieruchomości będącej własnością Skarbu Państwa;
  • użytkownika wieczystego lub posiadacza nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym.
  • Wymóg decyzji nie dotyczy drzewa, którego obwód na wysokości 5 cm bądź powierzchnia terenu pokrytego krzewami, nie przekracza:
  • 80 cm – w przypadku topoli, wierzb, klonu jesionolistnego oraz klonu srebrzystego;
  • 65 cm – w przypadku kasztanowca zwyczajnego, robinii akacjowej oraz platanu klonolistnego;
  • 50 cm – w przypadku pozostałych gatunków drzew;
  • krzewu albo krzewów rosnących w skupisku, o powierzchni do 25 m2.

 

*WZÓR WNIOSKU ZGODNIE Z ZAŁĄCZNIKIEM.