Logotyp serwisu Mielec

Logotyp serwisu Mielec

Urząd Miejski w Mielcu

Logotyp serwisu Mielec

Logotyp serwisu Mielec

Opieka Nad Zwierzętami

Kontakty dla mieszkańców, w przypadku zaobserwowania zwierzęcia rannego, wałęsającego się psa, zwierzęcia padłego na ulicy:

Straż Miejska: tel. 986, (17) 787 44 22, (17) 787 44 24 (w godzinach 7:00-22:00),

Komenda Powiatowa Policji: 997, (17) 584 53 99 (całodobowo).

Miejskie Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt „Pies i Kot” w Mielcu prowadzone przez Stowarzyszenie OAZA dla Zwierząt Mielec

 

Godziny otwarcia schroniska:

poniedziałek – sobota, godz. 9:00-17:00

ul. Targowa 11, 39-300 Mielec

Kontakt do schroniska:

888 668 536

schroniskopiesikot@gmail.com

www.oazadlazwierzat.mielec.pl

ADOPCJA ZWIERZĄT ZE SCHRONISKA:

Osoby zainteresowane adopcją zwierzęcia ze schroniska prosimy o kontakt telefoniczny lub email godzinach otwarcia schroniska..

Na stronie www.oazadlazwierzat.mielec.pl w zakładce Szukają domu znajdują się zdjęcia i opisy zwierząt do adopcji. W zakładce Adopcja znajdują się szczegółowe informacje dotyczące umów i warunków adopcji. W niedzielę i święta schronisko jest zamknięte dla odwiedzających, jednakże każdy kto byłby zainteresowany adopcją zwierzęcia, a szczególnie jej finalizacją ma możliwość dokonania jej również w dni świąteczne, po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym.

WOLONTARIAT:

Osoby zainteresowane pracą, jako wolontariusz w schronisku proszone są o kontakt telefoniczny ze schroniskiem lub adres email. Na stronie internetowej www.oazadlazwierzat.mielec.pl w zakładce Możesz nam pomóc znajduje się Regulamin wolontariatu. Szczegółowych informacji udziela schronisko.

ZABIEGI STERYLIZACJI ZWIERZĄT DOMOWYCH – dofinansowanie ze środków Gminy Miejskiej Mielec:

Osoby zainteresowane dofinansowaniem zabiegu kastracji zwierząt domowych (pies, kot) mogą je otrzymać w maksymalnej wysokości do 50% wartości zabiegu.
W takim przypadku należy skontaktować się ze schroniskiem w celu otrzymania skierowania. Zabiegi wykonywane są przez Gabinet Weterynaryjny ,,Na Peronie“, ul. Głowackiego 8 w Mielcu, telefon 793 732 156.

KOTY WOLNO ŻYJĄCE:

Koty bytujące na terenach miejskich oraz na terenach ogrodów działkowych to koty wolno żyjące, których status prawny jest unormowany w ustawie z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt (dalej: u.o.z.). Stanowią one naturalny element ekosystemu. Koty wolno żyjące nie są kotami bezdomnymi, lecz zwierzętami dzikimi i zgodnie z art. 21 u.o.z. stanowią dobro ogólnonarodowe i powinny mieć zapewnione warunki rozwoju i swobodnego bytu. Oznacza to, że koty wolno żyjące mogą bytować w miejscu, w którym żyje kocia populacja i nie mogą być przeganiane, wyłapywane i wywożone ani przesiedlane. Właścicielem wolno żyjących kotów jest Skarb Państwa, na gminie zaś spoczywa obowiązek zapewnienia im opieki. Szczególną rolę odgrywają tutaj opiekunowie społeczni, którzy pomagają w prawidłowej opiece nad wolno żyjącymi kotami, sprawowanej w taki sposób, aby koty oprócz zapewnienia schronienia i dokarmiania były również kastrowane (w celu ograniczania liczebności kocich populacji) i leczone.

Społecznym opiekunem kotów wolno żyjących może zostać każda pełnoletnia osoba sprawująca opiekę nad nimi. Jest to praca społeczna i nieodpłatna.

Doceniamy każdą pomoc i zaangażowanie osób prywatnych oraz organizacji w niesienie pomocy dla populacji kotów zamieszkujących naszą gminę. Należy jednak zwracać uwagę na to, aby pomoc kotom wolno żyjącym (dzikim) była niesiona przede wszystkim w ich naturalnym środowisku.

Gmina finansuje zabiegi kastracji kotów wolno żyjących (do wyczerpania środków).  Skierowania na ten zabieg wydawane są przez Referat Zieleni w Wydziale Ochrony Środowiska i Gospodarki Odpadami Urzędu Miejskiego w Mielcu, ul. Żeromskiego 23, pokój 21, w godzinach pracy urzędu.

Zabiegi wykonywane są przez Przychodnię Weterynaryjną LOFTWET z siedzibą w Mielcu przy ul. Zacisze 15A.

Opiekunów społecznych zainteresowanych otrzymaniem karmy dla wolno żyjących kotów informujemy, że obiór karmy jest możliwy w godzinach 7:00 – 15:00 na terenie Zakładu Utylizacji Odpadów Komunalnych – w biurze, pod adresem ul. Wolności 171, 39-300 Mielec.

PROGRAM OPIEKI NAD ZWIERZĘTAMI BEZDOMNYMI ORAZ ZAPOBIEGANIA BEZDOMNOŚCI ZWIERZĄT NA TERENIE GMINY MIEJSKIEJ MIELEC:

Uchwała Nr LXXI/734/2024 Rady Miejskiej w Mielcu z dnia 21 marca 2024 r. w sprawie określenia Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Miejskiej Mielec na 2024 rok (rzeszow.uw.gov.pl)

PIES RASY UZNAWANEJ ZA AGRESYWNĄ:

Aby zarejestrować hodowlę/psa rasy uznawanej za agresywną, należy złożyć wniosek do Wydziału Ochrony Środowiska i Gospodarki Odpadami – Referat Zieleni Urzędu Miejskiego w Mielcu. Na wniosku zawierającym dane osobowe (imię, nazwisko, adres zamieszkania), opis zwierzęcia (pochodzenie, rasę, datę urodzenia, płeć, imię, sposób oznakowania) i określenie miejsca warunków utrzymywania psa należy dołączyć m.in. świadectwo jego szczepień oraz uiścić opłatę skarbową w wys. 82 zł. Urzędnicy przeprowadzają wizję lokalną. Ubiegać się o jego wydanie należy niezwłocznie po zakupie psa.

 

MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY Urząd Miejski w Mielcu, Wydział Ochrony Środowiska i Gospodarki Odpadami,

ul. Żeromskiego 23,
1. Piętro, pok. nr 21,
tel. 17 787 42 23

SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY Wniosek o udzielenie/zmianę
WYMAGANE DOKUMENTY – Wniosek o wydanie zezwolenia na prowadzenie hodowli/utrzymywanie psa/ psów rasy uznanej za agresywną

– Dokumenty potwierdzające pochodzenie psa, jego rasę, wiek, płeć (rodowód, metryka) oraz sposób oznakowania.

– Dokument potwierdzający zaszczepienie psa przeciwko wściekliźnie.

– Do wglądu: książeczka zdrowia psa

– Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej

OPŁATY Opłata skarbowa – do wydania zezwolenia 82 zł.

Wpłat z tytułu opłaty skarbowej można dokonywać na rachunek bankowy Gminy Miejskiej Mielec lub kasie Urzędu
Bank PKO BP SA nr
04 1020 4391 0000 6702 0188 9583

CZAS ZAŁATWIENIA SPRAWY od 1 miesiąca

do 2 miesięcy w sprawach szczególnie skomplikowanych

TRYB ODWOŁAWCZY Od niniejszej decyzji służy prawo wniesienia odwołania
do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu
za pośrednictwem Prezydenta Miasta Mielca w terminie 14 dni od daty jej doręczenia (art. 127 § 1 i 2 k.p.a. ora art. 129 §1 i 2 k.p.a.).
INNE INFORMACJE Wykaz rasy psów uznawanych za agresywne:

– amerykański pit bull terrier,

– pies z Majorki (Perro de Presa Mallorquin),

– buldog amerykański,

– dog argentyński,

– pies kanaryjski (Perro de Presa Canario),

– tosa inu,

– rottweiler,

– akbash dog,

– anatolian karabash,

– moskiewski stróżujący,

– owczarek kaukaski

FORMULARZ
DO POBRANIA
Wniosek o wydanie zezwolenia na prowadzenie hodowli lub utrzymanie psa rasy uznawanej za agresywną  w pokoju nr  21 lub tutaj WNIOSEK
PODSTAWA PRAWNA – Art. 10 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt;

– Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych
i Administracji z dnia 28 kwietnia 2003 r. w sprawie wykazu ras psów uznawanych za agresywne;

– Art. 35 i art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego;

– Część III ust. 44 pkt 2 i część IV załącznika do ustawy
z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej

ROLNICZĄ PRZESTREZŃ PRODUKCYJNĄ W STRUKTURZE MIASTA MIELCA PEŁNIĄ:

  • Osiedle Wojsław
  • Osiedle Cyranka
  • Osiedle Rzochów

 

ZEZWOLENIE W ZAKRESIE PROWADZENIA SCHRONISK DLA BEZDOMNYCH ZWIERZĄT

Wymagane dokumenty:

  1. Dokument potwierdzający posiadanie zarejestrowanej działalności gospodarczej w zakresie prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt.
  2. Dokument potwierdzający posiadanie tytułu prawnego do dysponowania nieruchomością, na terenie której będzie prowadzone schronisko dla bezdomnych zwierząt.
  3. Oświadczenie o dysponowaniu samochodem przystosowanym do transportu zwierząt.
  4. Dokument potwierdzający zapewnienie stałej, całodobowej opieki weterynaryjnej.
  5. Oświadczenie o posiadaniu kardy pracowniczej przeszkolonej w zakresie postępowania ze zwierzętami oraz zapoznanej z przepisami o ochronie zwierząt.
  6. Oświadczenie o zapewnieniu w razie potrzeby odbioru zwłok zwierzęcych przez podmiot zajmujący się unieszkodliwianiem zwłok zwierzęcych.
  7. Zaświadczenie lub oświadczenie o braku zaległości podatkowych (oświadczenie składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”) – wystawione nie wcześniej niż trzy miesiące od daty złożenia wniosku.
  8. Zaświadczenie lub oświadczenie o braku zaległości w płaceniu składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne (oświadczenie składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”) – wystawione nie wcześniej niż trzy miesiące od daty złożenia wniosku.
  9. Potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej – zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t. j. Dz. U. z 2022 r., poz. 2142 z późn. zm).
  10. Pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.
  11. Wniosek o wydanie zezwolenia w zakresie prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt.

OPŁATY:

  1. 616,00 zł – opłata skarbowa za wydanie zezwolenia na prowadzenie działalności na terenie Gminy Miejskiej Mielec w zakresie prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt:
  2. 308,00 zł – opłata od zmiany zezwolenia,
  3. 17,00 zł – opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpis, wypis lub kopia – od każdego stosunku pełnomocnictwa (prokury).

Zapłaty opłaty skarbowej można dokonać:

  • przelewem lub przekazem na rachunek bankowy Gminy Miejskiej Mielec, właściwy dla opłaty skarbowej, nr konta bankowego: 04 1020 4391 0000 6702 0188 9583,
  • bezpośrednio w kasie urzędu,

Opłata skarbowa podlega zwrotowi, jeżeli mimo zapłacenia opłaty nie wydano zezwolenia.
Zwrot opłaty skarbowej następuje na pisemny wniosek.

 

MIEJSCE ZŁOŻENIA:

  • Biuro Obsługi Mieszkańców – Punkt Kancelaryjny,
  • za pośrednictwem poczty.

 

MIEJSCEO ODBIORU:

  • osobiście w Wydziale Ochrony Środowiska i Gospodarki Odpadami – po zadeklarowaniu na wniosku chęci odbioru osobistego,
  • za pośrednictwem poczty.

JEDNOSTKA ODPOWIEDZALNA: 

Wydział Ochrony Środowiska i Gospodarki Odpadami.

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:    

W ciągu miesiąca, a w sprawie szczególnie skomplikowanej w ciągu dwóch miesięcy od dnia wpływu wniosku. Do wyżej określonego terminu załatwienia sprawy nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu (art. 35 § 5 Kodeksu postępowania administracyjnego).

TRYB ODWOŁAWCZY:

Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.

Podstawa prawna:

  1. Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz. U.  z 2022 r., poz. 2519 z późn. zm.),
  2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t. j. Dz. U. z 2022 r., poz. 2142 z późn. zm.),
  3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2022 r., poz. 2000 z późn. zm.),
  4. Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt (t. j. Dz. U. z 2022 r., poz. 572 z późn. zm.),
  5. Uchwała Nr LVI/557/2022 Rady Miejskiej w Mielcu z dnia 29 grudnia 2022 r., w sprawie określenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności  w zakresie ochrony  przed bezdomnymi zwierzętami, zezwolenia na prowadzenie schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części na terenie Gminy Miejskiej Mielec (Dz. Urz. Woj. Podkarpackiego 2023.140)

Pouczenie:

  1. Zgodnie z art.9 ust. 1b ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu i czystości i porządku gminach zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt może zostać udzielone na czas określony, jednak nie dłużej niż 10 lat.
  2. Zgodnie z art. 8a ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu i czystości i porządku w gminach przed podjęciem decyzji w sprawie wydania zezwolenia Prezydent Miasta Mielca może:
    – wezwać przedsiębiorcę do uzupełnienia w wyznaczonym terminie, jednak nie krótszy niż 14 dni, brakującej dokumentacji poświadczającej, że przedsiębiorca spełnia warunki określone przepisami prawa, wymagane do wykonywania działalności objętej zezwoleniem,
    – dokonać kontrolnego sprawdzenia faktów podanych we wniosku o udzielenie zezwolenia w celu stwierdzenia, czy przedsiębiorca spełnia warunki wykonywania działalności objętej zezwoleniem.
  3. Przedsiębiorca zobowiązany jest niezwłocznie zgłosić Prezydentowi Miasta Mielca wszelkie zmiany danych określonych w zezwoleniu. Przedsiębiorca ubiegający się o udzielnie zezwolenia powinien spełnić wymagania określone uchwalą nr LVI/5572022 Rady Miejskiej w Mielcu z dnia 29 grudnia 2022 r., w sprawie określenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności  w zakresie ochrony  przed bezdomnymi zwierzętami, zezwolenia na prowadzenie schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części na terenie Gminy Miejskiej Mielec.

 

ZAŁĄCZNIKI:

  1. Wzór wniosku do pobrania.
  2. Rejestr udzielonych i cofniętych zezwoleń w zakresie prowadzenia schronisk  dla bezdomnych zwierząt na terenie Gminy Miejskiej Mielec.

ZEZWOLENE W ZAKRESIE OCHRONY PRZED BEZDOMNYMI  ZWIERZĘTAMI

Wymagane dokumenty:

  1. Dokument potwierdzający posiadanie zarejestrowanej działalności gospodarczej
    w zakresie ochrony przez bezdomnymi zwierzętami.
  2. Dokument potwierdzający zapewnienie o gotowości przyjęcia bezdomnych zwierząt
    z terenu Gminy Miejskiej Mielec przez schronisko dla zwierząt.
  3. Oświadczenie o dysponowaniu specjalistycznymi urządzeniami i środkami przeznaczonymi do wyłapywania oraz transportowania bezdomnych zwierząt, które nie stwarzają zagrożenia dla zdrowia i życia zwierząt oraz zapewniają transport
    w bezpiecznych warunkach.
  4. Oświadczenie o dysponowaniu samochodem przystosowanym do transportu zwierząt.
  5. Dokument potwierdzający zapewnienie opieki weterynaryjnej dla wyłapanych
    i transportowanych zwierząt.
  6. Oświadczenie o posiadaniu kardy pracowniczej przeszkolonej w zakresie postępowania ze zwierzętami oraz zapoznanej z przepisami o ochronie zwierząt.
  7. Zaświadczenie lub oświadczenie o braku zaległości podatkowych (oświadczenie składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”) – wystawione nie wcześniej niż trzy miesiące od daty złożenia wniosku.
  8. Zaświadczenie lub oświadczenie o braku zaległości w płaceniu składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne (oświadczenie składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”) – wystawione nie wcześniej niż trzy miesiące od daty złożenia wniosku.
  9. Potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej – zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej ( j. Dz. U. z 2022 r., poz. 2142 z późn. zm.).
  10. Pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.
  11. Wniosek o wydanie zezwolenia w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami.

 

OPŁATY:

  1. 616,00 zł – opłata skarbowa za wydanie zezwolenia na prowadzenie działalności na terenie Gminy Miejskiej Mielec w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami,
  2. 308,00 zł – opłata od zmiany zezwolenia,
  3. 17,00 zł – opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpis, wypis lub kopia – od każdego stosunku pełnomocnictwa (prokury).

Zapłaty opłaty skarbowej można dokonać:
– przelewem lub przekazem na rachunek bankowy Gminy Miejskiej Mielec, właściwy dla opłaty skarbowej, nr konta bankowego: 04 1020 4391 0000 6702 0188 9583

– bezpośrednio w kasie urzędu,

Opłata skarbowa podlega zwrotowi, jeżeli mimo zapłacenia opłaty nie wydano zezwolenia.

Zwrot opłaty skarbowej następuje na pisemny wniosek.

MIEJSCE ZŁOŻENIA:

  • Biuro Obsługi Mieszkańców – Punkt Kancelaryjny,
  • za pośrednictwem poczty.

MIEJSCEO ODBIORU:

  • osobiście w Wydziale Ochrony Środowiska i Gospodarki Odpadami – po zadeklarowaniu na wniosku chęci odbioru osobistego,
  • za pośrednictwem poczty.

JEDNOSTKA ODPOWIEDZALNA:  Wydział Ochrony Środowiska i Gospodarki Odpadami

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
w ciągu miesiąca, a w sprawie szczególnie skomplikowanej w ciągu dwóch miesięcy od dnia wpływu wniosku. Do wyżej określonego terminu załatwienia sprawy nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo
z przyczyn niezależnych od organu (art. 35 § 5 Kodeksu postępowania administracyjnego).

TRYB ODWOŁAWCZY:
do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
    (t. j. Dz. U. z 2022 r., poz. 2519 z późn. zm.),
  2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t. j. Dz. U. z 2022 r., poz. 2142 z późn. zm.),
  3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
    (t. j. Dz. U. z 2022 r., poz. 2000 z późn. zm.),
  4. Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt (t. j. Dz. U. z 2022 r., poz. 572
    z późn. zm.),
  5. Uchwała Nr LVI/557/2022 Rady Miejskiej w Mielcu z dnia 29 grudnia 2022 r., w sprawie określenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności  w zakresie ochrony  przed bezdomnymi zwierzętami, zezwolenia na prowadzenie schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części na terenie Gminy Miejskiej Mielec (Dz. Urz. Woj. Podkarpackiego 2023.140)

Pouczenie:

  1. Zgodnie z art.9 ust. 1b ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu i czystości i porządku w gminach zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami może zostać udzielone na czas określony, jednak nie dłużej niż 10 lat.
  2. Zgodnie z art. 8a ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu i czystości i porządku
    w gminach przed podjęciem decyzji w sprawie wydania zezwolenia Prezydent Miasta Mielca może:

– wezwać przedsiębiorcę do uzupełnienia w wyznaczonym terminie, jednak nie krótszy niż 14 dni, brakującej dokumentacji poświadczającej, że przedsiębiorca spełnia warunki określone przepisami prawa, wymagane do wykonywania działalności objętej zezwoleniem,

– dokonać kontrolnego sprawdzenia faktów podanych we wniosku o udzielenie zezwolenia
w celu stwierdzenia, czy przedsiębiorca spełnia warunki wykonywania działalności objętej zezwoleniem.

  1. Przedsiębiorca zobowiązany jest niezwłocznie zgłosić Prezydentowi Miasta Mielca wszelkie zmiany danych określonych w zezwoleniu. Przedsiębiorca ubiegający się o udzielnie zezwolenia powinien spełnić wymagania określone uchwalą nr LVI/557/2022 Rady Miejskiej
    w Mielcu z dnia 29 grudnia 2022 r., w sprawie określenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności  w zakresie ochrony  przed bezdomnymi zwierzętami, zezwolenia na prowadzenie schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części na terenie Gminy Miejskiej Mielec.

ZAŁĄCZNIKI:

  1. Wzór wniosku do pobrania.
  2. Rejestr udzielonych i cofniętych zezwoleń w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami.

 

ZEZWOLENIE W ZAKRESIE PROWADZENIA GRZEBOWISK I SPALARNI ZWŁOK ZWIERZĘCYCH I ICH CZĘŚCI

Wymagane dokumenty:

  1. Dokument potwierdzający posiadanie zarejestrowanej działalności gospodarczej w zakresie prowadzenia grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części.
  2. Dokument potwierdzający posiadanie tytułu prawnego do dysponowania nieruchomością, na której ma być prowadzona działalność.
  3. Oświadczenie o posiadaniu urządzeń i środków technicznych umożliwiających spalanie zwłok zwierzęcych i ich części.
  4. Oświadczenie o posiadaniu narzędzi i środków niezbędnych do grzebania zwłok zwierzęcych i ich części.
  5. Oświadczenie o posiadaniu narzędzi i środków niezbędnych do dezynfekcji zwłok zwierzęcych i ich części przed zagrzebaniem.
  6. Oświadczenie o dysponowaniu środkiem transportu przystosowanym do transportu zwłok zwierzęcych i ich części, w przypadku prowadzenia działalności związanej z ich odbiorem.
  7. Oświadczenie o posiadaniu pomieszczeń lub urządzeń do czasowego przetrzymania zwłok zwierzęcych i ich części w warunkach chłodniczych przed zagrzebaniem lub spaleniem.
  8. Zaświadczenie lub oświadczenie o braku zaległości podatkowych (oświadczenie składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”) – wystawione nie wcześniej niż trzy miesiące od daty złożenia wniosku.
  9. Zaświadczenie lub oświadczenie o braku zaległości w płaceniu składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne (oświadczenie składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”) – wystawione nie wcześniej niż trzy miesiące od daty złożenia wniosku.
  10. Potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej – zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej ( j. Dz. U. z 2022 r., poz. 2142 z późn. zm.).
  11. Pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.
  12. Wniosek o wydanie zezwolenia w zakresie prowadzenia grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części.

OPŁATY:

  1. 616,00 zł – opłata skarbowa za wydanie zezwolenia na prowadzenie działalności na terenie Gminy Miejskiej Mielec w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami,
  2. 308,00 zł – opłata od zmiany zezwolenia,
  3. 17,00 zł– opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpis, wypis lub kopia – od każdego stosunku pełnomocnictwa (prokury).

Zapłaty opłaty skarbowej można dokonać:

  1.  przelewem lub przekazem na rachunek bankowy Gminy Miejskiej Mielec, właściwy dla opłaty skarbowej, nr konta bankowego: 04 1020 4391 0000 6702 0188 9583
  2.  bezpośrednio w kasie urzędu,

Opłata skarbowa podlega zwrotowi, jeżeli mimo zapłacenia opłaty nie wydano zezwolenia. Zwrot opłaty skarbowej następuje na pisemny wniosek.

MIEJSCE ZŁOŻENIA:

– Biuro Obsługi Mieszkańców – Punkt Kancelaryjny,

– za pośrednictwem poczty.

MIEJSCE ODBIORU:

– osobiście w Wydziale Ochrony Środowiska i Gospodarki Odpadami – po zadeklarowaniu na wniosku chęci odbioru osobistego,

– za pośrednictwem poczty.

JEDNOSTKA ODPOWIEDZALNA:  Wydział Ochrony Środowiska i Gospodarki Odpadami

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
w ciągu miesiąca, a w sprawie szczególnie skomplikowanej w ciągu dwóch miesięcy od dnia wpływu wniosku. Do wyżej określonego terminu załatwienia sprawy nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu (art. 35 § 5 Kodeksu postępowania administracyjnego).

TRYB ODWOŁAWCZY:
do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
    (t. j. Dz. U. z 2022 r., poz. 2519 z późn. zm.),
  2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t. j. Dz. U. z 2022 r., poz. 2142 z późn. zm.),
  3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
    (t. j. Dz. U. z 2022 r., poz. 2000 z późn. zm.),
  4. Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt (t. j. Dz. U. z 2022 r., poz. 572
    z późn. zm.),
  5. Uchwała Nr LVI/557/2022 Rady Miejskiej w Mielcu z dnia 29 grudnia 2022 r., w sprawie określenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności  w zakresie ochrony  przed bezdomnymi zwierzętami, zezwolenia na prowadzenie schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części na terenie Gminy Miejskiej Mielec (Dz. Urz. Woj. Podkarpackiego 2023.140)

 Pouczenie:

  1. Zgodnie z art.9 ust. 1b ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu i czystości i porządku w gminach zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie prowadzenia grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części może zostać udzielone na czas określony, jednak nie dłużej niż 10 lat.
  2. Zgodnie z art. 8a ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu i czystości i porządku w gminach przed podjęciem decyzji w sprawie wydania zezwolenia Prezydent Miasta Mielca może:

– wezwać przedsiębiorcę do uzupełnienia w wyznaczonym terminie, jednak nie krótszy niż 14 dni, brakującej dokumentacji poświadczającej, że przedsiębiorca spełnia warunki określone przepisami prawa, wymagane do wykonywania działalności objętej zezwoleniem,

– dokonać kontrolnego sprawdzenia faktów podanych we wniosku o udzielenie zezwolenia w celu stwierdzenia, czy przedsiębiorca spełnia warunki wykonywania działalności objętej zezwoleniem.

  1. Przedsiębiorca zobowiązany jest niezwłocznie zgłosić Prezydentowi Miasta Mielca wszelkie zmiany danych określonych w zezwoleniu. Przedsiębiorca ubiegający się o udzielnie zezwolenia powinien spełnić wymagania określone uchwalą nr LVI/557/2022 Rady Miejskiej
    w Mielcu z dnia 29 grudnia 2022 r., w sprawie określenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności  w zakresie ochrony  przed bezdomnymi zwierzętami, zezwolenia na prowadzenie schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części na terenie Gminy Miejskiej Mielec.

ZAŁĄCZNIKI:

  1. Wzór wniosku do pobrania.