Logotyp serwisu Mielec

Logotyp serwisu Mielec

Urząd Miejski w Mielcu

Logotyp serwisu Mielec

Logotyp serwisu Mielec

NIERUCHOMOŚCI NIEZAMIESZKAŁE – ZMIANY OD 01.01.2021 r.

NIERUCHOMOŚCI NIEZAMIESZKAŁE – ZMIANY OD 01.01.2021 r.

 

Zgodnie z Uchwałą Nr XXVI/265/2020 Rady Miejskiej w Mielcu z dnia 26 listopada 2020 r. w sprawie postanowienia o odbieraniu odpadów komunalnych od właścicieli określonych nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne od 01 stycznia 2021 r. gminnym systemem gospodarowania odpadami komunalnymi objęci zostają wyłącznie właściciele nieruchomości zamieszkałych oraz właściciele nieruchomości w zabudowie wielolokalowej, które w części stanowią nieruchomości zamieszkałe, a w części nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy a powstają odpady komunalne – w zakresie części niezamieszkałej.

 

Od 1 stycznia 2021 r. nieruchomości niezamieszkałe, na których powstają odpady komunalne nie będą objęte gminnym systemem gospodarowania odpadami komunalnymi – odpady komunalne z nieruchomości niezamieszkałych nie będą odbierane przez gminę.

 

Właściciele nieruchomości niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne zobowiązani są do zawarcia indywidualnej umowy na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z przedsiębiorcą prowadzącym działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych, wpisanym do rejestru działalności regulowanej – wykaz podmiotów wpisanych do rejestru: Rejestr-dzialalnosci-regulowanej-w-zakresie-odbierania-odpadow-komunalnych-od-wlascicieli-nieruchomosci-na-rok-2020.pdf (www.mielec.pl).

 

Zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku
w gminach (t. j. Dz. U. 2020 poz. 1439) właściciele nieruchomości, którzy nie są obowiązani do ponoszenia opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi na rzecz gminy, wykonując obowiązek pozbywania się zebranych na terenie nieruchomości odpadów komunalnych, są obowiązani do udokumentowania w formie umowy korzystania z usług wykonywanych przez przedsiębiorcę odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, wpisanego do rejestru działalności regulowanej, poprzez okazanie takich umów i dowodów uiszczania opłat za te usługi.

 

Wyłączenie w/w nieruchomości z gminnego systemu gospodarki odpadami komunalnymi nie wymaga składania przez właścicieli nieruchomości nowych deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

 

W przypadku pytań, proszę o kontakt pod numerami telefonów (17) 787 42 72, (17) 787 42 73, (17) 787 42 74.

 

Właściciele nieruchomości niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne mają obowiązek poinformować gminę o zawarciu umowy na odbiór odpadów komunalnych (na podstawie art. 6 ust 5a ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach prezydent miasta kontroluje posiadanie umów i dowodów uiszczania opłat za usługi odbioru odpadów komunalnych).

Informacja powinna zawierać:

– imię i nazwisko właściciela nieruchomości/nazwę firmy/nazwę instytucji;

– adres nieruchomości, na której powstają odpady komunalne;

– adres siedziby;

– nazwę firmy odbierającej odpady komunalne;

– okres obowiązywania umowy.

Powyższe informacje prosimy przekazać w terminie do 15 lutego 2021 roku:

– pocztą elektroniczną na adres Teresa.Smykla@um.mielec.pl lub

– przez ePUAP (wymagany podpis za pomocą profilu zaufanego lub podpisu elektronicznego) lub,

– listownie na adres: Urząd Miejski w Mielcu, ul. Żeromskiego 23, 39-300 Mielec
z dopiskiem „Gospodarka odpadami komunalnymi” lub

– osobiście w Urzędzie Miejskim w Mielcu (budynek za Policją), pokój 14, 15 w godz. 7:30 – 15:30, w poniedziałki do 16:00.

 

Właściciele nieruchomości niezamieszkałych zobowiązani są do przestrzegania zasad określonych w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miejskiej Mielec oraz ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach w zakresie postępowania z odpadami komunalnymi powstającymi na nieruchomościach – w szczególności do wyposażenia nieruchomości w odpowiednie pojemniki służące do zbierania odpadów komunalnych (pojemniki udostępnione przez gminę zostaną zabrane podczas ostatniego odbioru odpadów komunalnych miesiącu grudniu – numer telefonu do podmiotu odbierającego odpady w imieniu gminy (17) 582 05 90, (17) 582 05 91, (17) 582 05 92), utrzymanie tych pojemników w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym, segregowanie odpadów komunalnych.

 

Informujemy, że wypełnianie obowiązku pozbywania się odpadów komunalnych z terenu nieruchomości niezamieszkałych będzie podlegać regularnym kontrolom. Zgodnie z ustawą
o utrzymaniu czystości i porządku w gminach właściciel nieruchomości, który nie wykonuje ww. obowiązków podlega karze grzywny, która może sięgać nawet 5 000 zł.

 

Jednocześnie przypominamy o konieczności niezwłocznego uregulowania wszelkich zaległości z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, uiszczanej do gminy. Informacje dotyczące płatności udzielane są pod numerem telefonu (17) 787 42 75, (17) 787 42 76.