W związku z ograniczeniem bezpośredniej obsługi interesantów w Urzędzie Miejskim w Mielcu, do odwołania nieczynne będą także kasy, w których można było dokonywać płatności za podatek. Zachęcamy do zapoznania się z innymi możliwościami dokonywania opłat.
Wpłat z tytułu podatku od nieruchomości, podatku rolnego i podatku leśnego bez dodatkowych opłat można dokonywać:
– we wszystkich oddziałach Banku PKO BP S.A. w Polsce
– za pomocą bankowości elektronicznej,
– przy użyciu e-usług
Indywidualne numery rachunków bankowych, na które należy dokonywać wpłat tytułem podatków lokalnych znajdują się w otrzymanych przez Podatników decyzjach wymiarowych (nakazach płatniczych).
Prezydent Miasta Mielca informuje, że wnioski o zwrot podatku akcyzowego nie będą przyjmowane bezpośrednio.
Wypełniony wniosek wraz z załącznikami można złożyć w terminie od dnia 1 lutego 2021 r. do dnia 1 marca 2021 r. w następujący sposób:
Jednocześnie Prezydent Miasta Mielca przypomina, że zwrot podatku akcyzowego przysługuje producentowi rolnemu, który posiada gospodarstwo rolne powyżej 1 ha lub 1 ha przeliczeniowy użytków rolnych, według stanu na dzień 1 lutego 2021 r. określony w ewidencji gruntów i budynków, będących: własnością, we współwłasności z małżonkiem lub we współwłasności z innymi osobami, w dzierżawie.
Z gruntów będących we współwłasności z innymi osobami, wniosek może złożyć tylko jeden współwłaściciel a pozostali współwłaściciele wyrażają pisemną zgodę składając podpisy na wniosku. Pisemna zgoda nie dotyczy współmałżonków. Z gruntów dzierżawionych należy do wniosku dołączyć umowę dzierżawy.
Limit zwrotu podatku akcyzowego w 2021 roku wynosi:
100,00 zł x ilość ha użytków rolnych
oraz
30,00 zł x średnia roczna liczba dużych jednostek przeliczeniowych bydła
Wszystkie informacje w sprawie zwrotu podatku akcyzowego udzielane są pod numerem telefonu 17 787 43 39 w godzinach pracy Urzędu Miasta.