Logotyp serwisu Mielec

Logotyp serwisu Mielec

Urząd Miejski w Mielcu

Logotyp serwisu Mielec

Logotyp serwisu Mielec

Odnawialne źródła energii w gospodarstwach domowych

OSTATECZNE WYNIKI NABORU

 

W wyniku przeprowadzonego naboru deklaracji uczestnictwa w projekcie parasolowym dotyczącym montażu OZE na gospodarstwach domowych z terenu Gminy Miejskiej Mielec ostatecznie do Projektu zakwalifikowano 444 deklaracje, zgodnie z listą zamieszczoną poniżej:

Lista zakwalifikowanych deklaracji.

Wszystkie deklaracje, dla których nie zaksięgowano wpłat w wyznaczonym terminie przeniesione zostają na listę rezerwową, na której znajdują się również deklaracje złożone po terminie. Szczegółowe zasady wyboru deklaracji z listy rezerwowej na miejsce osoby, która ewentualnie zrezygnuje z uczestnictwa w Projekcie, zostaną zamieszczone na stronie www.mielec.pl w zakładce „Aktualności” w terminie późniejszym. Deklaracje, które nie spełniły warunków formalnych, będą mogły również znaleźć się na liście rezerwowej o ile przedłożą stosowne wyjaśnienia w Urzędzie Miejskim w Mielcu.

 

 

 

 

AKTUALIZACJA

LISTY MIESZKAŃCÓW ZAKWALIFIKOWANYCH

DO PROJEKTU

 

Poniżej publikujemy zaktualizowaną listę deklaracji zakwalifikowanych do Projektu, która uwzględnia zaksięgowanie zaległych wpłat za odpady komunalne, a także część indywidualnych zgłoszeń mieszkańców w kwestii przyznanej instalacji.  Na liście na zielono zaznaczono numery deklaracji, które mają już uregulowaną pierwsza wpłatę w wysokości 2000 zł.

Lista zakwalifikowanych deklaracji

Analogicznie, publikujemy również zaktualizowaną listę deklaracji rezerwowych. Deklaracje Mieszkańców, którzy znaleźli się na liście rezerwowej są nadal poddawane ostatecznej weryfikacji pod kątem poprawności złożonych wyjaśnień i weryfikacji wpłaconych zaległości.

Lista deklaracji rezerwowych

Przypominamy, że Mieszkańcy, których deklaracje znalazły się na liście rezerwowej, a chcą wziąć udział w Projekcie i dokonali wpłaty zaległych należności i/lub wyjaśnienia spraw meldunkowych, również są zobligowani do uiszczenia pierwszej wpłaty w wysokości 2000 zł do dnia 27.02.2017 r.

Jeśli efektem obecnie prowadzonej oceny formalnej będzie wynik negatywny, wpłacone środki zostaną w całości zwrócone na konto Mieszkańca, którego deklaracja została odrzucona.

Poniżej publikujemy również zaktualizowaną listę deklaracji, które nie spełniły wymogów formalnych, bądź technicznych oraz listę Mieszkańców, którzy zrezygnowali z udziału w Projekcie.

Lista niezakwalifikowanych deklaracji

 

 

 

 

 

WAŻNE !!!

LISTA MIESZKAŃCÓW ZAKWALIFIKOWANYCH DO PROJEKTU

 

Poniżej publikujemy listę deklaracji zakwalifikowanych do Projektu. Zgodnie z pkt. V ust. 3 Regulaminu, każdy Mieszkaniec wpisany na listę podstawową Projektu ma obowiązek uiścić pierwszą wpłatę.

Lista zakwalifikowanych deklaracji.

Wpłaty w wysokości 2 000 zł należy dokonać w terminie 7 dni roboczych od opublikowania listy, tj. do dnia 27.02.2017 r. na konto Gminy Miejskiej Mielec

Bank PKO BP: 20 1020 4391 0000 6502 0167 9000

W tytule przelewu należy wpisać: OZE i nr deklaracji, np. OZE – PP I-600-2017

 

UWAGA !!!

Wskazany powyżej termin oznacza, że wymagana wpłata, do dn. 27.02.2017 r. ma być zaksięgowana na koncie Gminy Miejskiej Mielec, dlatego prosimy uprzejmie o dokonywanie przelewów z odpowiednim wyprzedzeniem (liczy się data wpływu pieniędzy na konto Urzędu, a nie dzień wykonania przelewu).

Wpłat można dokonywać poprzez przelew bankowy lub bezpośrednio w kasie Urzędu Miejskiego w Mielcu (od wpłaty w kasie Urzędu nie będzie pobierana żadna prowizja)

Brak wpłaty w niniejszym terminie będzie skutkował wykreśleniem Mieszkańca z listy uczestników Projektu, co będzie równoznaczne z brakiem możliwości otrzymania dofinansowania.

Jednocześnie publikujemy listę deklaracji rezerwowych. Deklaracje Mieszkańców, którzy znaleźli się na liście rezerwowej są poddawane ostatecznej weryfikacji pod kątem poprawności złożonych wyjaśnień i weryfikacji wpłaconych zaległości.

Lista rezerwowa deklaracji

Mieszkańcy, których deklaracje znalazły się na liście rezerwowej,
a chcą wziąć udział w Projekcie i dokonali wpłaty zaległych należności i/lub wyjaśnienia spraw meldunkowych, również są zobligowani do uiszczenia pierwszej wpłaty w wysokości 2000 zł do dnia 27.02.2017 r.

Jeśli efektem obecnie prowadzonej oceny formalnej będzie wynik negatywny, wpłacone środki zostaną w całości zwrócone na konto Mieszkańca, którego deklaracja została odrzucona.

Poniżej publikujemy również listę deklaracji, które nie spełniły wymogów formalnych, bądź technicznych oraz listę Mieszkańców, którzy zrezygnowali z udziału w Projekcie.

Lista deklaracji niezakwalifikowanych.

Dodatkowo, uprzejmie prosimy o zweryfikowanie przydzielonej instalacji. W razie zauważenia jakichkolwiek błędów w tej kwestii, prosimy o informację maksymalnie do dnia 22.02.2017 r. w jednej z niżej wymienionych form:

  • e-mailem na adres oze@um.mielec.pl, podając w tytule e-maila numer deklaracji
  • telefonicznie pod numerem 17 788 85 77

lub

  • osobiście w pokoju nr 32 Urzędu Miejskiego w Mielcu,
    Żeromskiego 26.

Zastrzeżenia zgłaszane po tym terminie nie będą rozpatrywane  i zostanie przyznana taka instalacja, jaka jest wpisana na listę

 

 

 

 

 

!!!!!!!  PILNE !!!!!!!

Na etapie oceny formalno-prawnej złożonych deklaracji pojawiły się zastrzeżenia w następującym zakresie:

TABELA – WARUNKI FORMALNE

Wyjaśnienia we wskazanym powyżej zakresie należy przedłożyć  w nieprzekraczalnym terminie do dnia 14.02.2017r. do godziny 15.30 w pokoju 32 Urzędu Miejskiego w Mielcu przy ul. Żeromskiego 26.

Brak jednoznacznych informacji w zakresie wskazanych wątpliwości  będzie skutkował wykreśleniem Mieszkańca z listy uczestników Projektu, co będzie równoznaczne z brakiem możliwości otrzymania dofinansowania.

Szczegółowych informacji w zakresie wskazanych zaległości można uzyskać pod numerami telefonów:

– zaległości podatkowe: 17 78 88 536

– zaległości za śmieci: 17 78 88 605

– ogólne informacje dotyczące złożonych deklaracji: 17 78 88 577

Potwierdzenia wykonania przelewów regulujących zaległości, prosimy w miarę możliwości przesyłać na adres oze@um.mielec.pl, podając
w tytule e-maila numer deklaracji.

Dodatkowo zamieszczamy ponownie treść Regulaminu. Doprecyzowane zostały zapisy w rozdziale V. Informacje finansowe pkt. 5 (zmiany zaznaczone kolorem zielonym).

REGULAMIN – AKTUALIZACJA

 

W dniu 23.01.2017 r. o godzinie 11:00 zakończył się nabór Deklaracji uczestnictwa w Projekcie pn. „Poprawa jakości powietrza poprzez montaż instalacji OZE w gospodarstwach domowych z terenu Gminy Miejskiej Mielec” planowanym do realizacji w ramach działania 3.1. Rozwój OZE, oś priorytetowa III. Czysta energia, Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020.

Złożonych i zarejestrowanych zostało 590 Deklaracji.

Obecnie trwają weryfikacje techniczne na zgłoszonych lokalizacjach. Deklaracje badane są również pod kątem zgodności z kryteriami formalnymi określonymi na etapie naboru. Po zakończeniu tych dwóch etapów ostatecznie zostanie określona kwota dofinansowania na jaką opiewają Deklaracje.

Po zakończeniu weryfikacji, ogłoszona zostanie lista podstawowa osób zakwalifikowanych do Projektu (na liście wskazane będą numery referencyjne Deklaracji). Mieszkańcy umieszczeni na liście w ciągu siedmiu dni roboczych są zobligowane do dokonania wpłaty w wysokości 2 000 zł na wyodrębnione dla Projektu konto Gminy Miejskiej Mielec, które zostanie podane pod listą podstawową na stronie www.mielec.pl w zakładce Aktualności. Przypominamy, że zgodnie z Regulaminem, brak dokonania wpłaty w wyznaczonym terminie jest równoznaczny z rezygnacją z udziału w Projekcie.

Osoby, które złożyły Deklaracje po terminie zostaną zaproszone do udziału w Projekcie tylko w przypadku, gdy ostateczna kwota dofinansowania, na jaką będą opiewały deklaracje z listy podstawowej, nie będzie przekraczała 10 milionów zł.

 

Kolejne informacje będą publikowane na bieżąco, dlatego zapraszamy Państwa do śledzenia informacji zamieszczanych w zakładce Aktualności na stronie www.mielec.pl

12.01.2017

!!! DOPRECYZOWANIE ZAPISÓW
W DOKUMENTACH !!!

REGULAMIN

 w kwestii zwrotu wpłaconych pieniędzy w przypadku rezygnacji
Mieszkańca z udziału w projekcie

W związku z pojawiającymi się pytaniami Mieszkańców, doprecyzowane
i uszczegółowione zostały zapisy Rozdziału V Regulaminu. Zapisy wprowadzone zostały czerwoną czcionką. Wszystkie pozostałe zapisy pozostają bez zmian.

 „V. Informacje finansowe

  1. Mieszkaniec zobowiązuje się do pokrycia wkładu własnego w wysokości min. 15% kosztów kwalifikowanych (tj. dokumentacji technicznej i aplikacyjnej w stosownej części, wybranej przez siebie instalacji itp.) oraz wszelkich kosztów niekwalifikowanych, które mogą wystąpić w trakcie montażu i później (np. koszty budowy lub rozbudowy instalacji c.w.u lub/i CO w celu zapewnienia poprawnej pracy wybranego urządzenia OZE lub też inne niestandardowe rozwiązania proponowane przez Mieszkańca, koszty przeglądów). Zgodnie z Wytycznymi koszty kwalifikowane obejmują m.in.: projektowanie instalacji, dostawę, montaż materiałów i urządzeń instalacji, odbiór techniczny i uruchomienie instalacji. Ostateczna decyzja o tym, co zostanie uznane za wydatek kwalifikowany objęty dofinansowaniem, uzależniona jest od Urzędu Marszałkowskiego i znana będzie na etapie rozliczenia Projektu.
  2. Koszt podatku VAT stanowi koszt niekwalifikowany i jest w pełni ponoszony przez Mieszkańca. Stawki podatku VAT:
    a) 8% w przypadku montażu na budynku mieszkalnym do 300 m2.
    b) 23% w przypadku montażu na budynku mieszkalnym powyżej 300m2 lub
    w przypadku innej lokalizacji np. w budynku niemieszkalnym lub na wolnostojącej konstrukcji na nieruchomości mieszkańca nieopodal budynku mieszkalnego bądź na gruncie.
  3. Pierwszą wpłatę w wysokości 2 000 zł Mieszkaniec wpisany na listę podstawową Projektu zobowiązuje się uiścić w terminie siedmiu dni roboczych po opublikowaniu list. Na potwierdzenie wpłaty wystawiona zostanie faktura VAT.
  4. W przypadku niezakwalifikowania Projektu do dofinansowania, lub niepodpisania umowy o dofinansowanie wpłacone w pierwszej racie środki zostaną zwrócone po potrąceniu środków na opracowanie dokumentów technicznych i aplikacyjnych (18 450 zł podzielone na ilość osób wpisanych do Projektu).
  5. W przypadku wycofania się Mieszkańca z udziału w Projekcie na etapie, o którym mowa w pkt. 4 na jego miejsce zostanie wybrany Mieszkaniec z listy rezerwowej, który zadeklarował chęć montażu identycznej instalacji OZE. Jeśli na liście rezerwowej nie znajduje się żadna Deklaracja na takie samo źródło OZE lub dany Mieszkaniec zakwalifikowany na listę rezerwową nie wyraża już zgody na uczestnictwo w Projekcie, to wpłacona kwota 2 000 zł nie podlega zwrotowi i po potrąceniu kosztów za opracowanie dokumentacji projektowej, o których mowa w pkt. 4, zostaje przekazana na wyodrębnione dla Projektu konto depozytowe, celem zabezpieczenia ewentualnego zmniejszenia kwoty dofinansowania, spowodowanego zmianą zakładanych wskaźników realizacji Projektu. W przypadku zmniejszenia kwoty dofinansowania o kwotę niższą niż łączna kwota środków zgromadzonych na depozycie, po zakończeniu finansowej realizacji Projektu, kwota zmniejszenia zostanie podzielona przez ilość Mieszkańców, których wpłaty znajdują się na depozycie i kwota, która będzie wynikiem tego dzielenia, zostanie potrącona z kwoty wpłaconej przez każdego z ww. Mieszkańców. Pozostała część środków każdego Mieszkańca,  znajdujących się w depozycie zostanie mu zwrócona.
  6. Pełna kwota 2 000 zł może zostać zwrócona na konto Mieszkańca, tylko i wyłącznie w przypadku, jeśli Mieszkaniec w ciągu czternastu dni od zgłoszenia rezygnacji znajdzie na swoje miejsce innego Mieszkańca, który złoży Deklarację na takie samo źródło OZE, wykona na własny koszt weryfikację techniczną oraz wpłaci kwotę 2 000 zł na wyznaczone konto Gminy.
  7. Kolejną ratę w wysokości 2 000 zł Mieszkaniec zobowiązuje się wpłacić po otrzymaniu wezwania z Miasta (planowanego do rozesłania po wybraniu przez Urząd Marszałkowski Projektu do dofinansowania). Na potwierdzenie wpłaty wystawiona zostanie faktura VAT.
  8. Nie dokonanie wpłaty drugiej raty w wyznaczonym terminie będzie uznane za rezygnację z uczestnictwa w Projekcie.
  9. W przypadku wycofania się Mieszkańca z udziału w Projekcie na etapie, o którym mowa w pkt. 8 na jego miejsce zostanie wybrany Mieszkaniec z listy rezerwowej, który zadeklarował chęć montażu identycznej instalacji OZE. Jeśli na liście rezerwowej nie znajduje się żadna Deklaracja na takie samo źródło OZE lub dany Mieszkaniec zakwalifikowany na listę rezerwową nie wyraża już zgody na uczestnictwo w Projekcie, to wpłacona kwota 4 000 zł (obydwie raty) nie podlega zwrotowi i po potrąceniu kosztów za opracowanie dokumentacji projektowej zostaje przekazana na wyodrębnione dla Projektu konto depozytowe celem zabezpieczenia ewentualnego zmniejszenia kwoty dofinansowania, spowodowanego zmianą zakładanych wskaźników realizacji Projektu.
    W przypadku zmniejszenia kwoty dofinansowania o kwotę niższą niż łączna kwota środków zgromadzonych na depozycie, po zakończeniu finansowej realizacji Projektu, kwota zmniejszenia zostanie podzielona przez ilość Mieszkańców, których wpłaty znajdują się na depozycie i kwota, która będzie wynikiem tego dzielenia, zostanie potrącona z kwoty wpłaconej przez każdego z ww. Mieszkańców. Pozostała część środków każdego Mieszkańca,  znajdujących się w depozycie zostanie mu zwrócona.
  10. Pełna kwota 4 000 zł może zostać zwrócona na konto Mieszkańca, tylko i wyłącznie w przypadku, jeśli Mieszkaniec w ciągu czternastu dni od wyznaczonego terminu dokonania wpłaty znajdzie na swoje miejsce innego Mieszkańca, który złoży Deklarację na takie samo źródło OZE, wykona na własny koszt weryfikację techniczną oraz wpłaci kwotę 4 000 zł na wyznaczone konto Gminy.
  11. Ostateczna wysokość trzeciej transzy wpłaty Mieszkańca z tytułu uczestnictwa w Projekcie ustalona będzie po wyłonieniu przez Miasto wykonawcy Instalacji w drodze postępowania przetargowego.
  12. Po doprecyzowaniu kwot poszczególnych instalacji ewentualne nadpłaty zostaną niezwłocznie zwrócone na odpowiednie konta, podane w umowach użyczenia.
    W przypadku niewystarczającej ilości środków – wystosowane zostanie wezwanie do Mieszkańca o uzupełnienie wpłat o konkretną kwotę.
  13. W przypadku rezygnacji z udziału w Projekcie na etapie, o którym mowa w pkt 12 lub późniejszym, na miejsce rezygnującego Mieszkańca zostanie wybrany Mieszkaniec z listy rezerwowej, który zadeklarował chęć montażu identycznej instalacji OZE. Jeśli na liście rezerwowej nie znajduje się żadna Deklaracja na takie samo źródło OZE lub dany Mieszkaniec zakwalifikowany na listę rezerwową nie wyraża już zgody na uczestnictwo w Projekcie to wpłacona kwota stanowiąca wkład własny Mieszkańca (wszystkie dotychczasowe wpłaty) nie podlega zwrotowi i po potrąceniu kosztów za opracowanie dokumentacji projektowej zostaje przekazana na wyodrębnione dla Projektu konto depozytowe, celem zabezpieczenia ewentualnego zmniejszenia kwoty dofinansowania, spowodowanego zmianą zakładanych wskaźników realizacji Projektu. W przypadku zmniejszenia kwoty dofinansowania o kwotę niższą niż łączna kwota środków zgromadzonych na depozycie, po zakończeniu finansowej realizacji Projektu, kwota zmniejszenia zostanie podzielona przez ilość Mieszkańców, których wpłaty znajdują się na depozycie i kwota, która będzie wynikiem tego dzielenia, zostanie potrącona z kwoty wpłaconej przez każdego z ww. Mieszkańców. Pozostała część środków każdego Mieszkańca,  znajdujących się w depozycie zostanie mu zwrócona.
  14. Pełna kwota wpłaty, o której mowa w pkt 13 może zostać zwrócona na konto Mieszkańca tylko i wyłącznie w przypadku, jeśli Mieszkaniec w ciągu czternastu dni od zgłoszenia rezygnacji znajdzie na swoje miejsce innego Mieszkańca, który złoży Deklarację na takie samo źródło OZE, wykona na własny koszt weryfikację techniczną oraz wpłaci kwotę stanowiącą wkład własny na wyznaczone konto Gminy.
  15. Przypadek opisany w pkt 14 jest możliwy tylko i wyłącznie wtedy, gdy rezygnacja z Projektu nastąpi w czasie umożliwiającym wykonanie instalacji w innej lokalizacji w terminie montażu instalacji, określonym w umowie z wybranym w drodze przetargu Wykonawcą.”

Zaktualizowano zapis w Rozdziale VI. Informacje dotyczące instalacji, punkt 12:

  1. „Wykonanie Instalacji możliwe jest też na budynkach będących w trakcie budowy, pod warunkiem złożenia oświadczenia, że budynek zostanie zasiedlony do dnia 31 maja 2018 roku i w momencie składania Deklaracji budowa jest rozpoczęta.”

 

AKTUALNA JEDNOLITA TREŚĆ REGULAMINU DOSTĘPNA JEST TUTAJ

DEKLARACJA

W treści Deklaracji zaktualizowano podstawę prawną dotyczącą wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych. Zamiana zostanie wprowadzona na dotychczas złożonych Deklaracjach.

Dotychczas powoływany przepis brzmiał:

„Jednocześnie informuję, że wyrażam zgodę na wykorzystanie i przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niniejszego projektu zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2015 r. poz. 2135)”

Obecnie zapis brzmi:

„Jednocześnie informuję, że wyrażam zgodę na wykorzystanie i przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niniejszego projektu zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2016 r. poz. 922). Administratorem zbioru jest Prezydent Miasta Mielca, a dane osobowe będą przetwarzane w Urzędzie Miejskim w Mielcu.”

 

Jeżeli którykolwiek z Mieszkańców, którzy już złożyli Deklaracje, nie wyraża zgody na dokonanie zmiany w podstawie prawnej prosimy o zgłoszenie się do Urzędu Miejskiego w Mielcu celem wycofania swojej Deklaracji.

 

AKTUALNY WZÓR DEKLARACJI DOSTĘPNY JEST :

w wersji pdf.

w wersji doc.

 

ZAŁĄCZNIK NR 3

Dodatkowo, na prośby Mieszkańców, będących na etapie budowy i mających problemy ze skontaktowaniem się z kierownikami swoich budów, dodano możliwość dołączenia dokumentacji fotograficznej zamiast kopii Dziennika Budowy.

W załączniku nr 3 pojawił się zapis zaznaczony na czerwono:

„Na dowód stanu zaawansowania prac przedstawiam kopię wpisu w dzienniku budowy/ wyjaśnienie dotyczące trudności w wykonaniu kopii dziennika budowy i dokumentację fotograficzną.

AKTUALNY WZÓR ZAŁĄCZNIKA NR 3 DOSTĘPNY JEST :

w wersji pdf.

w wersji doc.

05.01.2017

W celu zgłoszenia się do Projektu należy zapoznać się z Regulaminem przyjmowania deklaracji od mieszkańców, kryteriami wyboru, Deklaracją uczestnictwa i innymi dokumentami zamieszczonymi poniżej oraz dokonać wpłaty w wysokości 12,30 zł za weryfikację techniczną prowadzoną przez firmę Semper Power, ul. Główna 7, 42-693 Krupski Młyn na konto:

Alior Bank S.A. 16 2490 0005 0000 4530 3221 6307

wpisując w tytule imię i nazwisko wpłacającego: właściciela, współwłaściciela, użytkownika nieruchomości, lokalizację wykonywania instalacji: ulica, nr domu, weryfikacja techniczna GMM, np.: Jan Kowalski i Maria Kowalska, ul. Zielona 7, weryfikacja techniczna OZE

Opłata za weryfikację techniczną budynku nie podlega zwrotowi.

Deklaracje uczestnictwa w Projekcie wraz z niezbędnymi załącznikami będą przyjmowane w Urzędzie Miejskim w Mielcu, na sali św. Jana Pawła II (sala sesyjna) w następujących terminach:

09.01.2017 12.00 – 20.00 13.01.2017 8.00 – 15.00 18.01.2017 8.00 – 15.00
10.01.2017 8.00 – 15.00 14.01.2017 10.00 – 14.00 19.01.2017 8.00 – 15.00
11.01.2017 8.00 – 15.00 16.01.2017 9.00 – 17.00 20.01.2017 9.00 – 17.00
12.01.2017 8.00 – 15.00 17.01.2017 8.00 – 15.00 23.01.2017 8.00 – 11.00

W wyniku, przeprowadzonych w trakcie spotkań, konsultacji społecznych, dotyczących wytycznych i Regulaminu  przyjmowania deklaracji od mieszkańców w ramach Projektu pn. „Poprawa jakości powietrza poprzez montaż instalacji OZE w gospodarstwach domowych z terenu Gminy Miejskiej Mielec” pojawiło się wiele pytań od Mieszkańców. Przychylając się do wniosków Mieszkańców dokonano doprecyzowania i modyfikacji kilku zapisów w dokumentach, które były omawiane w trakcie spotkań. Poniżej wypunktowane są najważniejsze z nich, niemniej jednak każdy Mieszkaniec przystępujący do Projektu jest zobligowany do przeczytania i akceptacji całej treści Regulaminu.

  • uczestnikiem i jednocześnie wnioskodawcą do Projektu może być osoba fizyczna i/lub osoba prowadząca działalność gospodarczą, która jest właścicielem/współwłaścicielem lub użytkownikiem wieczystym nieruchomości położonej na terenie miasta Mielca, na której wykonana ma być instalacja i jest w tej nieruchomości zameldowana. Pozostałe osoby zamieszkujące nieruchomość nie muszą być w niej zameldowane – wystarczy, że zameldowany będzie właściciel lub jeden ze współwłaścicieli
  • w przypadku domów będących w trakcie budowy powyższy warunek uznany zostanie za spełniony, jeśli wnioskodawca na dzień składania Deklaracji będzie zameldowany na terenie miasta Mielca i złoży oświadczenie, że a na dzień 30 czerwca 2018 r. będzie zameldowany pod adresem nieruchomości objętej Projektem (oświadczenie będące załącznikiem nr 3 do Regulaminu)
  • Instalacje OZE mogą być montowane na budynkach mieszkalnych, również takich, w których zarejestrowana i/lub prowadzona jest działalność gospodarcza
  • wszystkie osoby, zamieszkujące nieruchomość zgłoszoną do Projektu, które prowadzą działalność gospodarczą muszą złożyć oświadczenie, które stanowi zał. nr 6 do Regulaminu, niezależnie od tego czy działalność gospodarcza prowadzona jest w budynku, na którym będą montowane OZE czy  też w jakiejś innej lokalizacji
  • w przypadku domów, które obecnie są w trakcie budowy będzie możliwość pozyskania dofinansowania tylko i wyłącznie na ogniwa fotowoltaiczne, kolektory słoneczne i pompy ciepła c.w.u.
  • na dzień składania Deklaracji właściciel domu w trakcie budowy składa oświadczenie, że do dnia 31 maja 2018 r. dostarczy do Urzędu Miejskiego w Mielcu Zawiadomienie o zakończeniu budowy z pieczątką potwierdzenia wpływu do Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego dla powiatu mieleckiego oraz że na dzień 30 czerwca 2018 r. będzie zameldowany pod adresem nieruchomości objętej Projektem, a na dzień składania Deklaracji załączy kopię wpisu w dzienniku budowy (wystarczy wpis o rozpoczęciu budowy)
  • właściciele domów ogrzewanych kotłem gazowym mogą starać się o dofinansowanie na ogniwa fotowoltaiczne, kolektory słoneczne, pompy ciepła c.w.u. i powietrzne pompy C.O.
  • o kocioł na pellet mogą aplikować tylko i wyłącznie właściciele domów ogrzewanych obecnie kotłami na paliwa stałe (tj. węgiel, ekogroszek itp.), które posiadają dokument opracowany przez uprawnioną do tego osobę, z którego wynika zapotrzebowanie budynku w ciepło (projekt budowlany, audyt energetyczny itp.)
  • właściciele domów, w których na dzień składania Deklaracji są zamontowane jakiekolwiek źródła OZE, może się starać o dofinansowanie tylko i wyłącznie na inny rodzaj źródeł OZE, niż te które ma obecnie zamontowane – np. ktoś ma kolektory, to może starać się o fotowoltaikę, lub pompę ciepła c.w.u. lub powietrzną pompę C.O., ale nie może starać się o dodatkowe kolektory lub wymianę tych istniejących na nowe.

 

Prezentacja przedstawiana na spotkaniach pt. ” Poprawa jakości powietrza poprzez montaż instalacji OZE w gospodarstwach domowych z terenu Gminy Miejskiej Mielec”

 

APELUJEMY O REGULARNE ŚLEDZENIE INFORMACJI NA STRONIE ww.mielec.pl/aktualności, gdyż jest to jedyne miejsce, gdzie będą ukazywały się aktualne informacje i wytyczne na temat realizowanego Projektu.

 

Osoba składająca Deklaracje będzie musiała okazać dowód tożsamości i dodatkowo (jeśli dotyczy) pisemne upoważnienie do złożenia Deklaracji

 

Dokumenty do pobrania:

Regulamin
Załącznik nr 1 – pdf.
Załącznik nr 1 – doc.
Załącznik nr 2 – pdf.
Załącznik nr 3 – pdf.
Załącznik nr 3 – doc.
Załącznik nr 4 – pdf.
Załącznik nr 4 – doc.
Załącznik nr 5 – pdf.
Załącznik nr 5 – doc.
Załącznik nr 6 – pdf.
Załącznik nr 6 – doc.

 

Joanna Szteliga-Pomykała
Data publikacji: