Logotyp serwisu Mielec

Logotyp serwisu Mielec

Urząd Miejski w Mielcu

Logotyp serwisu Mielec

Logotyp serwisu Mielec

FINANSOWANIE REWITALIZACJI LINII KOLEJOWEJ L25 NA ODCINKU PADEW – MIELEC – DĘBICA.

Zarząd Województwa Podkarpackiego podjął decyzję o zwiększeniu kwoty dofinansowania z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego dla inwestycji pn. „Rewitalizacja linii kolejowej nr 25 na odcinku Padew - Mielec – Dębica”.

Przedsięwzięcie jest planowane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Podkarpackiego na lata 2014-2020. Wnioskodawcą jest PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.  Pierwotnie zakładano, że koszt inwestycji wyniesie: 199 260 000 PLN z czego wydatki kwalifikowalne wyniosą: 162 000 000 PLN, a dofinansowanie EFRR:
137 700 000 PLN.

Postepowanie przetargowe i złożone oferty wykazały, że środki te są niewystarczające i konieczne  jest zwiększenie zakładanych kosztów kwalifikowalnych z  162 mln zł do 200,08 mln zł. W związku z tym również wartość dofinansowania EFRR została zwiększona o kwotę 32 368 000 zł.

– To bardzo oczekiwana inwestycja dla regionu. Linia L25 jest ważna dla gospodarczego rozwoju województwa. Łączy ze sobą dwie strefy ekonomiczne mielecką i tarnobrzeską. Jeśli chcemy przerzucić część transportu z naszych dróg na tory, ta linia będzie w tym bardzo pomocna. Cieszę się, że po wielu latach zacznie się remont o co wspólnie z europosłem Tomaszem Porębą zabiegamy – powiedział marszałek Władysław Ortyl.

W ramach projektu pn. „Rewitalizacja linii kolejowej nr 25 na odcinku Padew – Mielec – Dębica” inwestor czyli  PKP PLK S.A. planuje między innymi poprawić parametry techniczne pod kątem regionalnego ruchu pasażerskiego i towarowego w celu uzyskania prędkości maksymalnej 100 km/h lub 120 km/h, wymiana nawierzchni na torach szlakowych i głównych, kompleksowa przebudowa peronów na stacjach i przystankach osobowych. Początek prac związanych z realizacją inwestycji planowany jest na przyszły rok.

Pełniący Funkcję Prezydenta Miasta Mielca Fryderyk Kapinos przyznaje, że modernizacja linii kolejowej to jedna z najbardziej oczekiwanych inwestycji ostatnich lat, a zwiększenie dofinansowania zagwarantuje realizacje przedsięwzięcia w większym zakresie. – Transport kolejowy oznacza mniejszy ruch kołowy towarów do firm w Specjalnej Strefie Ekonomicznej, a to wprost przekłada się na mniejszy ruch na drogach dojazdowych do Mielca i ulicach w samym mieście, a wreszcie także mniejsze zanieczyszczenia z tym związane. Warto wspomnieć także        o możliwości podróży koleją do większych miast w kraju, z czego mielczanie od kilkunastu już lat nie mogą korzystać. Z niecierpliwością czekam na realizację tej inwestycji – dodał Fryderyk Kapinos.

Joanna Szteliga-Pomykała
Data publikacji: