Logotyp serwisu Mielec

Logotyp serwisu Mielec

Urząd Miejski w Mielcu

Logotyp serwisu Mielec

Logotyp serwisu Mielec

Autobusy na tory

Szynobusy to po prostu mniejsze i lżejsze lokomotywy, w których zmieściły się miejsca dla pasażerów.
- Bezpieczny, ekologiczny, tani a do tego jeździ punktualnie - tak do autobusów szynowych przekonuje członek zarządu PKP SA Grzegorz Siewiera. Podobnego zdania byli organizatorzy konferencji podsumowującej kampanię "Szynobusy dla gmin", zwołanej w Warszawie przez Stowarzyszenie Sympatyków Komunikacji Szynowej.
Szynobus, który brał udział w kampanii promocyjnej i 24 lipca 2003 r. zawitał m.in. do Rzeszowa, został wyprodukowany przez poznańskie Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego we współpracy z "Autosanem" w Krośnie. Jest napędzany dwoma silnikami Diesla, rozwija prędkość do 110 km na godzinę. Może nim podróżować 195 pasażerów. Zużywa 2/3 tej energii, której potrzebuje pociąg (obecnie 30 litrów na 100 km).
Cena pojazdu sięga 4,5 miliona złotych. Poznańskie ZNTK produkuje też szynobusy mniejsze - o 38 miejscach siedzących. Ich cena jest o połowę niższa.


Edward Michocki